رئیس سازمان محیط زیست خبر داد؛

نوآوری‌های حامی محیط زیست مورد حمایت قرار می‌گیرد

رئیس سازمان محیط زیست گفت: طرح‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه محیط زیست مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش یزدی نیوز، علی سلاجقه در حاشیه دومین سفر هیئت دولت به استان یزد در بازدید از طرح بازیافت زباله شهرستان میبد اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست از فناوری ها و نوآوری هایی که مشکل گشای چالش های محیط زیست کشور است، حمایت می کند.

وی گفت: اجرای طرح بازیافت زباله شهرستان میبد با تکیه بر دانش بومی و ایرانی می تواند نقطه عطفی برای شهرستان باشد و این طرح می تواند الگویی برای سایر شهرها در کشور باشد.

سلاجقه عنوان کرد: از فواید عمده امحاء زباله به روش پیرولیز می‌توان به کاهش آلودگی‌های آب و خاک ناشی از دفن، کاهش مصرف سوخت فسیلی، تولید الکتریسیته و … اشاره کرد که در این فرایند ضایعات بی‌ارزش پلیمری و پلاستیکی به ترکیبات هیدروکربنی تبدیل می شود.

گفتنی است؛ از مزایای این طرح می توان به ساخت داخل، سوخت گاز طبیعی، کاهش آلودگی های آب و خاک ناشی از دفن پسماند و شیرابه آن و انجام واکنش در وضعیت مدار بسته و فقدان آلودگیهای هوا ناشی از سوزاندن ناقص ترکیبات شیمیایی اشاره کرد.

این طرح بصورت آزمایشی در روز زمین پاک سال جاری افتتاح شد و تاکنون فعالیت واحد به مرحله بهره برداری نرسیده است که با دستور رئیس سازمان محیط زیست، این طرح با دریافت تسهیلات از صندوق ملی محیط زیست به زودی بهره برداری برسد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..