رئیس جمهور در جمع بانوان یزد:

بیمه فعالان صنایع دستی قطعی شد/نگاه سلیقه‌ای به زنان ممنوع

رئیس جمهور گفت: دولت مصمم است از زنان کارآفرین حمایت ویژه کند و این حمایت در زمینه زنان فعال در حوزه صنایع دستی دو چندان است.

به گزارش یزدی  نیوزحجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، در جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا (س) و اجتماع دختران سردار سلیمانی با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع بانوان استان یزد همزمان با روز زن با اشاره به درخواست بانوان یزدی در زمینه دریافت پست های مدیریتی اظهار داشت: این خواسته به حقی است و به همه دستگاه ها در کشور در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری اعلام می کنم که از ظرفیت بانوان استفاده شود.

وی عنوان کرد: همچنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، نقش زنان در عرصه های مختلف تولید، ورزش، صنایع دستی و … نقش ارزشمندی است و ما نیز از این ظرفیت ها که توأم با فرهیختگی و علم و دانش است، استفاده خواهیم کرد.

رئیسی به مدیران دستگاه های مختلف تاکید کرد: به دختران در حوزه های آموزشی و علمی نقش‌های موثر داده شود زیرا زنان می توانند مدیران علمی و آموزشی مناسبی باشند که همه باید از ایان ظرفیت بهره بگیرند.

وی در مورد سرانه امکانات ورزشی که مورد درخواست برخی بانوان یزد بود نیز بیان کرد: این مهم در مصوبات سفر دیده شده و اعتباراتی برای توسعه فضاهای ورزشی برای بانوان دیده شده است.

رئیس جمهور از زنان کارآفرین و زنان فعال اقتصادی به عنوان تلاشگرانی ارزشمند یاد کرد و گفت: دولت حمایت از فعالان و کارآفرینان اقتصادی به ویژه زنان را در دستور کار خود قرار داده و این حمایت در حوزه صنایع دستی دو چندان است و بیمه آنها قطعی شده و ۱۰ هزار نفر در مرحله اول انجام خواهد شد.

حمایت ویژه از زنان سرپرست خانوار

وی در مورد زنان سرپرست خانواده نیز بیان کرد: این زنان نیز به صورت ویژه مورد حمایت قرار می گیرند چون دو نقشی هستند و این مهم در حوزه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

رئیس دولت سیزدهم همچنین از زنان شاغل و کارمند نیز تقدیر کرد و گفت: این زنان تلاش می کنند علاوه بر مسئولیت خانواده، نقش خود را به درستی در ایفای مسئولیت های خود در ادارات ایفا کنند اما همگان توجه داشته باشند که نهاد خانواده همواره مورد تاکید است و هم زنان و هم مردان به عنوان دو رکن اصلی خانواده به این مقوله توجه جدی داشته باشند که خوشبختانه استان یزد در این زمینه الگو است.

وی افزود: وجود مقدس حضرت زهرا (س) برای همه ما الگوست و سلوک و زندگی ایشان در همه بخش‌های زندگی باید سرلوحه باشد. ایشان یک مقام ملکوتی دارند که دسترسی برای همه ما به این سادگی امکانپذیر نیست اما در سیره و سلوک، زندگی فاطمه (س) برای همه قابل دسترسی است، عمل صالح، اخلاق و حسن خلق و ولایتمداری، ایفای نقش سیاسی و اجتماعی، حفظ رسالت رسول و ولایت نبی برای آحاد بشر قابل درک و فهم است و به میزان درک خود باید اخلاق فاطمی داشته باشیم.

رئیسی بیان کرد: گویا گمشده جامعه امروز بشر فاطمه (س) است و اگر بشر می خواهد از بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی و دینی مصون بماند، شناخت، معرفت و الگو قرار دادن فاطمه اطهر می تواند راهگشا باشد.

وی اظهار داشت: الگوی اسلامی ما به عنوان مصلح کل عالم بشریت مطرح است و این نشان از شخصیت جامع فاطمه اطهر دارد و این چه مقامی است که حتی برای مصلح عالم بشریت هم، الگوست.

رئیسی ادامه داد: امروز نگاهی که جمهوری اسلامی به تبعیت از فاطمه اطهر دارد، با نگاه کالایی و ابزاری که غرب به زن دارد، متفاوت است غرب معتقد است که زن باید در حاشیه قرار بگیرد و تنها به عنوان یک ابزار و کالا مورد استفاده قرار گیرد. تعریفی که از زن در نگاه ما وجود دارد، یک انسان تمام عیار است که می تواند در تمام عرصه های علمی و عملی نقش ایفا کند و فردی موثر در جامعه سازی و تربیت انسانهاست.

وی بیان کرد: نگاه مغرب زمین و نگاه متحجرانه به زن هیچکدام مورد قبول نیست بلکه نگاه سوم که همان نگاه جمهوری اسلامی است، باید مورد توجه اندیشمندان قرار گیرد. این نگاه مثل همان نگاهی است که جمهوری اسلامی به مردم سالاری دینی، یا نگاهی است که به استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دارد، این نگاه نویی در عالم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد. نگاه جاهلیت قدیم به زن هم نگاه ابزاری است چون زن را عار می داند، نگاه جاهلیت مدرن نیز مردود است چون او هم زن را ابزار حساب می کند.

رئیس جمهور گفت: باید ببینند که رهبری و امام ما از ابتدای انقلاب چه نگاهی به زن داشتند و بررسی کنند که نقش زن در مجامع علمی و دانشگاهی و حتی ورزشی چگونه بوده است و زنان با حفظ ارزش ها و حفظ حجاب دارند نقش آفرینی می کنند و این امر غرب را عصبانی کرده زیرا الگویی که آنها می خواهند معرفی کنند، الگویی نیست که امروز در کشور اجرا می شود.

غرب ترس دارد که الگویی در جامعه شکل بگیرد که ضد استکباری باشد

وی تصریح کرد: غرب ترس دارد که الگویی در جامعه شکل بگیرد که الگوی ضد استکباری باشد، این الگو برای آنها سخت است و آن را بر نمی تابند. امروز جنگ اراده هاست و امروز با سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی استکباری مواجه هستیم و سبک زندگی اسلامی، دشمنان ما را دچار وحشت کرده و می دانند که اگر این سبک در جامعه رواج پیدا کند، چه بر سر سبک زندگی غربی آنها خواهد آمد.

رئیسی عنوان کرد: البته ممکن است عده ای حجاب ضعیف تری داشته باشند ولی افراد بسیار متدینی هستند و به شهدا و انقلاب و نظام عشق می ورزند و عشق به ولایت دارند که دشمن نمی تواند از این افراد سوء استفاده کنند زیرا اینها نیز زنان و دختران همین جامعه هستند و به هیچ عنوان نباید با نگاه های شخصی و سلیقه ای طرد شوند و کسی حق ندارد با آنها با نگاه سلیقه ای رفتار کند.

وی بیان کرد: نگاه های سلیقه ای در جامعه مشکل ایجاد می کند و آنچه رهبری در این زمینه فرمودند، فصل الخطاب برای همه دلدادگان به انقلاب هستند، خواهد بود.

کسانی که مدعی آزادی زنان هستند نگاهی به اعمال خود داشته باشند

رئیسی ادامه داد: کسانی که مدعی آزادی زنان هستند، خوب است نگاهی به اعمال خود داشته باشند؛ هر ۱۰ روز یک زن به دست پلیس در آمریکا کشته می شود، اینها چگونه می خواهند با رکودداری زندانی زن، مدعی آزادی باشند. اینها می خواهند از زنان ما زندگی را بگیرند نه اینکه به آنها آزادی ببخشند.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهایی که رسانه های کشورهای غربی داده اند؛ در چند ماه گذشته ۸۱ زن به دست پلیس بریتانیا کشته شده اند، اجازه بدهید اینها را بررسی کنند، اینها که دیگر هلوکاست نیست که منعی برای تحقیق در مورد آن وجود داشته باشد.

رئیسی تصریح کرد: ما راضی نمی شویم به دست زن و دختر ما حتی یک خار برود یا حقوق آنها مورد تعدی قرار گیرد و ما همه در دولت جمهوری اسلامی، حافظ حقوق زنان خواهیم بود و این را نه به عنوان اینکه ما بخواهیم حقی به آنها بدهیم زیرا این حق را خدا داده و ما فقط می خواهیم از این حق صیانت کنیم و این حق نه در خانه و نه در جامعه نباید مورد ستم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جایگاه زن هم در خانه، هم جامعه و هم محل کار مورد احترام و توجه باشد و هیچکس نباید اجازه دهد که هیچ قدرت و ثروتی این حق و حقوق را ضایع کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز بسیاری از زنان ما در عرصه های سیاسی انگیزه برای حضور مردان هستند، اولین گروهی که در مشهد در سال ۴۳ برای دفاع از امام به خیابانها آمدند، زنان بودند و امروز هم حضور زنان و دختران مشت محکمی بر دهان زنان و دختران بود و آنچه رهبری فرمودند؛ حضور خانم ها حتی آنها که حجاب ضعیفی دارند، دشمن را ناکام گذاشت و دشمن سیلی محکمی از زنان خورد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..