با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

افتتاح راه‌آهن دو خطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم راه‌آهن اردکان- ارژنگ در یزد

راه‌آهن دو خطه رخش- چاه خاور- طبرکوه و خط دوم راه‌آهن اردکان- ارژنگ همزمان با سفر هیات دولت در استان یزد و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

«مهرداد بذرپاش»  در جریان افتتاح این طرح‌ها عنوان کرد: با وجود برخی عقب ماندگی‌های حاصل از سال‌های گذشته در حوزه ریلی، امروز شاهد افزایش ظرفیت حمل ریلی بار از ۱۳ میلیون تن در سال به بیش از ۱۵ میلیون تن و حدود رشد ۲۰ درصدی هستیم.

وی از سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی در ابر طرح ریلی بافق به زرین شهر در استان یزد خبر داد و گفت: هرچه بیشتر از حمل جاده‌ای بار به سمت حمل ریلی بار حرکت کنیم، صرفه جویی انرژی و کاهش خسارات و تلفات جاده‌ای را به دنبال خواهد داشت و هم نشان دهنده هنر مدیریتی کشور بوده هم به نفع اقتصاد و سلامت کشور است.

بدرپاش خاطرنشان کرد: افزایش سرعت سیر قطارها از ۸۰ کیلومتر به ۱۴۰ کیلومتر هم زمان سفر را کاهش می‌دهد و هم با ایجاد صرفه اقتصادی در حمل بار، انگیزه لازم را برای انتقال و حمل کالا با شبکه ریلی بجای حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم می‌کند.

گفتنی است؛ راه‌آهن دوخطه رخش_ چاه خاور_ طبرکوه و خط دوم اردکان_ ارژنگ مزایایی از جمله افزایش ظرفیت حمل بار از ۱۳ به ۳۰ میلیون تن در سال را برای استان یزد و شبکه ریلی کشور به همراه دارد.

با راه‌اندازی این طرح ریلی افزایش سیر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد و ۶ ساعت کاهش زمان سیر را به همراه خواهد داشت.

از دیگر مزایای این طرح می‌توان به صرفه‌جویی سالیانه ۶۱۲ میلیارد تومان ناشی از کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.این طرح در استان یزد ۴۱۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم را نیز ایجاد کرده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..