بانک‌های یزد موظف به پرداخت تسهیلات هستند

به گزارش یزدی نیوزرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در انتقاد از کوتاهی بانک صنعت و معدن در زمینه پرداخت تسهیلات گفت: در کارگروه تسهیل نمی‌توانیم و نمی‌شود نداریم و باید پرداخت شود.

محمدرضا علمداریزدی  در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در یزد اظهار داشت:در کل کشور بر اساس رتبه‌بندی که برای بانک‌ها در نظر گرفته شده است، بانک صنعت و معدن رتبه نخست در پرداخت تسهیلات را دارد اما این بانک در استان یزد در ردیف آخر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی کمیته‌های فنی تخصصی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات به کارگروه اصلی ارجاع می‌شوند و سپس به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند که بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: در کارگروه تسهیل که با حضور مدیران عامل بانک‌های استان برگزار می‌شود تعداد طرح‌ها برای هر بانک مشخص شده که سهم بانک صنعت و معدن نیز اندک بوده، اما از پرداخت تسهیلات به همین سهمیه اندک نیز تا امروز خودداری شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت به شدت پیگیر بررسی وضعیت تسهیلات پرداختی است، گفت: دو نفر از سوی این سازمان مسئول پیگیری امور کارگروه و به روزآوری اطلاعات بانک‌ها و صنایع در سامانه در استان و ارتباط آنلاین با تهران هستند.

علمدار یزدی تصریح کرد: همچنین براساس دستورالعملی که ابلاغ شده است باید تا پایان شهریورماه سال جاری تسهیلات تکلیفی به تمام واحدها پرداخت شود اما براساس گزارشی که بانک‌ها ارائه کردند و آمارهایی که در سامانه ثبت شده به نظر می‌رسد خیلی دنبال هستیم.

وی بیان داشت: همچنین مقرر شده از ابتدای مهرماه وارد پایش عملکرد شویم و این احتمال وجود دارد که پرداخت تسهیلات متوقف شود لذا با توجه به کمبود زمان بانک‌ها باید سرعت عمل بیشتری در پرداخت‌ها داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه دولت برنامه‌های مختلفی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی دارد عنوان کرد: بر اساس رایزنی‌ها و مذاکراتی که در سطح وزارتخانه‌ها صورت گرفته مقرر شده تا طرح‌های کشاورزی نیز در طرح رونق تولید پذیرفته شود.

وی بیان داشت: با توجه به حجم بالای واحدهای ثبت‌نام شده بخش کشاورزی در سامانه بهین‌یاب و به منظور تسریع در اجرای پروژه‌ها و تخصصی بودن آن، سازمان‌ جهاد کشاورزی در استان باید کمیته‌ای برای بررسی این طرح‌ها تشکیل دهد و نتایج بررسی‌ها نیز در کارگروه و سامانه مربوطه اعلام شود.

علمدار یزدی همچنین از ارائه ۱۱۰ طرح در این کارگروه برای تصویب و معرفی به بانک‌ها خبر داد و گفت: تا پیش از این نشست ۷۰۹ طرح به بانک‌ها معرفی شدند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..