حل مشکلات آموزش و پرورش، در رأس اولویت‌های استان

استاندار یزد: حل مسائل مربوط به مجموعه آموزش و پرورش در راس اولویت‌های استان قرار دارد.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی در نشست هم اندیشی با نمایندگان انجمن‌های اولیا و مربیان، به اهمیت و جایگاه ویژه مجموعه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران تا جایی می‌تواند قد بکشد که آموزش و پرورش ما قد بکشد.

وی با بیان اینکه مجموعه آموزش و پرورش یکی از مهمترین دستگاه‌های اداری استان است، افزود: حل مسائل مربوط به مجموعه آموزش و پرورش در راس اولویت‌های استان قرار دارد و با جدیت مسائل مربوط به آن پیگیری می‌شود.

استاندار یزد بر لزوم بهره گیری از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های آموزش و پرورش استان تأکید کرد و اظهار داشت: در این راستا جلسه مشترکی بین شورای آموزش و پرورش استان و انجمن‌های اولیا و مربیان به صورت فصلی برگزار و در خصوص نظرات و پیشنهادات تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر «ایران قوی، دولت مردمی»، ادامه داد: مشارکت اولیا و مربیان در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های این حوزه، بخشی از مردمی سازی دولت است.

فاطمی به اهمیت فراهم سازی زمینه مشارکت بیش از پیش مردم در تصمیم گیری‌ها پرداخت و گفت: همراهی مردم با دولت سبب پیشبرد امور به بهترین شکل ممکن می‌شود، بنابراین باید در تمامی فرآیند‌های تصمیم گیری، زمینه حضور و مشارکت مردم فراهم شود.

استاندار یزد با بیان اینکه انجمن‌های اولیا و مربیان باید به رسمیت شناخته شوند، تصریح کرد: باید در نظام اداره عالمانه مجموعه آموزش و پرورش، از توان و نظرات کارشناسی این انجمن‌ها استفاده و به آن‌ها نقش بدهیم.

وی همچنین با اشاره به حضور رئیس جمهور و وزیران در استان در روز‌های پنجشنبه و جمعه گفت: در جریان این سفر، عملیات اجرایی طرح انتقال آب از دریا به استان کلید می‌خورد که با اجرای این طرح، دغدغه موجود در زمینه تامین آب پایدار مرتفع و یکی از زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت استان تامین می‌شود.

فاطمی با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریا به استان به طول ۷۳۰ کیلومتر، ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان را داراست، افزود: در طول ۴۴ سال گذشته، طرحی استانی با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی در کشور وجود نداشته است.

وی به برگزاری اجتماع مردمی در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه در محل میدان امیرچقماق اشاره و از عموم مردم برای حضور در این اجتماع دعوت کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..