استاندار یزد:

اساس ایجاد تحول، شکل‌گیری اراده جمعی برای تغییر وضعیت موجود است

استاندار یزد از جوانان به عنوان موتور محرکه پیشرفت و توسعه در جامعه یاد کرد و با بیان این که اساس ایجاد تحول، شکل‌گیری اراده جمعی برای تغییر وضعیت موجود به نفع آرمان های مطلوب مد نظر است، بر فراهم سازی زمینه‌های نقش آفرینی جوانان در روند توسعه استان تاکید کرد.

«مهران فاطمی» در نشست مشترک با جمعی از جوانان یزد، به آیه شریفه «إنَّ اللهَ لایُغَیّرُ ما بقومٍ حتّی یُغیّروا ما بأنفُسهم: خداوند سرنوشت هیچ قوم را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آن ها خود را تغییر دهند» اشاره کرد و گفت: اساس ایجاد تحول، شکل گیری اراده جمعی برای تغییر وضعیت موجود به نفع آرمان های مطلوب مد نظر است.

وی با بیان اینکه سهم و تاثیرگذاری همه اقشار جامعه در شکل گیری اراده های انسانی برای ایجاد تحول به نفع مردم و آرمان ها یکسان نیست، اظهارداشت: جوانان؛ موتور محرکه پیشرفت و توسعه در هر جامعه هستند لذا میزان احساس مسئولیت، اتحاد و همدلی جوانان نقش بسزایی در تحقق آرمان های آن ها دارد.

استاندار خاطرنشان کرد: انتظار ما از بدنه جوانان استان تعریف ماموریت برای خود جهت اعتلای استان و کشور و پذیرش بخشی از بار توسعه، پیشرفت و حل مشکلات مملکت و تلاش در آن راستا است.

فاطمی با بیان اینکه جوانان باید تلاش کنند تا فردی تاثیرگذار در جامعه باشند، تصریح کرد: موثر بودن در جامعه، منوط به داشتن اندیشه و همت بلند و استفاده از اراده است.

استاندار با اشاره به نگاه ویژه استان به جوانان، خاطرنشان کرد: همه مسائل و مشکلات موجود در استان و کشور، با همت و تدبیر جوانان قابل حل است.

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران یک تابو بود، اضافه کرد: با وجود همه دلایل مبنی بر عدم امکان اجرای این طرح و تامین اعتبار اجرای آن، با به پای کار آمدن اراده جوانانه، مقرر شد دولت تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه تامین مالی کند.

فاطمی با بیان اینکه پیشنهاد تامین مالی طرح مذکور از محل معادن توسط استان مطرح و مورد پیگیری قرارگرفت، تصریح کرد: تامین مالی این طرح خلاقانه بود و چنین پیشنهادی مسبوق به سابقه نبود.

استاندار با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا به استان در جریان سفر رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه دغدغه های موجود در زمینه تامین آب پایدار مرتفع و یکی از زیرساخت های توسعه و پیشرفت استان تامین می شود.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریا به استان به طول ۷۳۰ کیلومتر، ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان را داراست، تصریح کرد: در طول ۴۴ سال گذشته، پروژه ای در بعد استانی با این حجم سرمایه گذاری در کشور وجود نداشته است.

وی در ادامه تجیمع اراده ها، تدابیر عالمانه و پیگیری مستمر را لازمه تحقق یک موضوع و آرمان عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی با بیان اینکه در مسیر تحقق آرمان های الهی و برای انجام کارهای بزرگ باید اراده خود را تقویت کرد، افزود: یکی از سنت های الهی فراهم سازی زمینه بروز و شکوفایی استعدادها، مطالبات و آرمان ها به دنبال تلاش و پشتکار افراد است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..