بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی یزد تکمیل شد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد از تکمیل و تجهیز بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی یزد که از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به یزد بوده است، خبر داد.

«محمد رضا وفایی نسب» در رابطه با جزئیات این خبر گفت: این بخش در زیربنای هزار و ۶۰۰ متر مربع احداث شده است و دارای ۱۶ تخت بستری بیمارستانی است که برای تکمیل و تجهیز این بخش تاکنون ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به این که ساختمان کلین روم نیز در مراحل ساخت می باشد، گفت: این بخش برای تولید، جداسازی و فرآورده های سلول های بنیادی و پیوند آن به بیماران نیازمند قابل استفاده خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به در نظر گرفتن ازمایشگاه کلین روم در بخش پیوند بیمارستان شهید صدوقی گفت: کلین روم دارای سه فاز است که فاز اول کلین روم قابلیت آماده سازی سلول و فرآورده های آن جهت پیوند به از خود بیمار به خود، در فاز دوم قابلیت آماده سازی سلول و فرآورده های آن جهت پیوند از افراد درجه اول به بیمار و در فاز سوم قابلیت آماده سازی سلول و فرآورده های آن جهت پیوند از سایر افراد به بیمار انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: تاکنون برای تکمیل فاز اول کلین روم ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل نهایی به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تا نیمه اول سال ۱۴۰۲به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: برای تکمیل نهایی و آمادگی زیرساخت های بخش پیوند مغز استخوان این بیمارستان، اعتباری حدود ۱۰۰میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از وبدا یزد، با راه اندازی اتاق تمیز(کلین روم) بیمارستان بخش پزشکی بازساختی و سلول درمانی در استان یزد فعال می شود و قابلیت ارائه خدمات به سایر بیمارستان های استان و حتی استان های همجوار را خواهد داشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..