نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

یزد استان برخوردار نیست/حداقل‌ها رابرای مقابله با بحران‌ها نداریم

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: بر خلاف اینکه گفته می شود یزد یک استان برخوردار است، یزد استان برخوردار نیست و در برخی زمینه‌ها از حداقل‌ها نیز بی‌بهره است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در دیدار شهرداران یزد و اشکذر با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه گاهی چنین برداشت می‌شود که استان و شهر یزد برخوردار بوده و با مشکلات کمی روبرو است، اظهار داشت: این موضوع دقیقاً به صورت عکس است و حتی شهر یزد که مرکز استان به حساب می‌آید مشکلات خاص خودش را دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: اکنون در شهر یزد ۱۵۰ هزار نفر در حاشیه‌های شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند که با مشکلات جدی روبرو هستند و باید نسبت به رفع این مشکلات برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بحث اتباع در یزد موضوعی است که باید نسبت به ساماندهی آن اقدام کرد زیرا مشکلات و چالش‌های فرهنگی در استان یزد بوجود آورده است، گفت: به همین میزان شهرداری‌ها در ارائه خدمات با مشکل مواجه هستند و شهرداری‌ها نه تنها در یزد بلکه در بسیاری از شهرهای بزرگ در آینده اگر بخواهند با این وضعیت جلو بروند همه با مشکل جدی و حتی ورشکستگی مواجه می‌شوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: توزیع ناعادلانه‌ای که در بحث ارزش افزوده صورت گرفته یکی از موضوعاتی است که گلایه‌های بسیاری نسبت به آن وجود دارد و در کنار این موضوع درصد بسیار زیادی که سازمان از آنها برداشت می‌کند و چیزی از آن عاید شهرداری‌ها نمی‌شود هم نارضایتی به وجود آورده است.

جوکار به امکانات پایین شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه ما در سیل مرداد ماه حتی با تأمین پمپ آب با مشکل مواجه بودیم و مجبور به درخواست کمک از استان‌های همجوار برای رفع مشکل شدیم اصلاً خوب نیست و شهرداری‌ها باید حداقل امکانات مورد نیاز را داشته باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر بر ضرورت بهره‌مندی شهرداری‌ها از درآمدهای پایدار تاکید کرد و افزود: قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس تصویب شد و ۱۴ مورد درآمد پایدار در آن برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شد که با وجود کارساز بودن اما جوابگوی تمام نیاز شهرداری‌ها نیست.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..