احتمال رد صلاحیت روحانی برای کاندیداتوری در انتخابات

به گزارش یزدی نیوزهر چه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر می شویم, احتمال رد صلاحیت حسن روحانی بیش از گذشته قوت می گیرد.
 
برخی کارشناسان بر این عقیده اند که حسن روحانی بیشترین عقب گرد را در حوزه‌های مختلف برای کشور رقم زده است، از همین رو هر چه زودتر باید او را محاکمه کرد و اجازه نداد بیش از این منافع و مصالح ملی و نظام را به خطر بیندازد و قطعا باید در انتخابات بعدی رد صلاحیت شود.
 
از سوی دیگر برخی بر این عقیده اند که حسن روحانی قطعا تائید صلاحیت خواهد شد و دلیل آن نیز رئیس جمهور بودن فعلی وی است. زیرا اگر وی ردصلاحیت شود به این معناست که حداقل از روز رد صلاحیت وی مشروعیت ریاست جمهوری را ندارد و این خود می تواند مشکلات و تناقضات شدیدی را حتی در برگزاری انتخابات بوجود آورد.
 
اما امروز سخنگوی شورای نگهبان با اظهاراتش به نوعی دلایل طرفداران دیدگاه دوم را رد کرد و درباره اینکه آیا صلاحیت قبلی روحانی می تواند دلیلی بر صلاحیت وی در انتخابات بعدی باشد، پاسخی روشن داد.
 
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره ۴ ساله شدن دوره ریاست جمهوری روحانی، گفت: اعلام تایید صلاحیت افراد توسط شورای نگهبان فقط برای یک دوره از انتخابات است و شورا در دوره‌های بعد باید مجددا صلاحیت داوطلبان را بررسی کند.
گفتنی است؛ حجت‌الاسلام سید حمید روحانی مورخ انقلاب اسلامی در همایش از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی در دانشگاه هنر تبریز با اشاره به تاریخچه شکل گیری نهضتها، حسن روحانی را به خیانت متهم کرد و گفت:خطر بزرگ برای ایران، نه آمریکا و نه اسراییل است، بلکه آقای دکتر روحانی و تفکرات اینچنین است. آقای روحانی آگاهانه به صحنه آمده تا اصالت های اسلامی را از بین ببرد. این آقایان دنبال این هستند که کشور ما را به دوران ستم شاهی بازگرداند. کوتاهی وعاظ و ائمه جمعه و روحانیت کشور نزد خدا پاسخگو هستند.
 آقای روحانی به جرم خیانت به کشور و دروغ و دوری از ولایت باید محاکمه شود.
مورخ انقلاب اسلامی بیان داشت: آن روزی که رهبری فرمودند من مذاکره را بیهوده می دانم, عمروعاص های امروز رهبری را مجبور به مذاکره کردند. روحانیت و ائمه جمعه باید در برابر مذاکره با شیطان نهضت براه می انداختند اما کوتاهی کردند. ما امروز رسوایی مذاکره و برجام را دیدیم و الخیر فی ما وقع.
روحانی افزود: اگر سیل نامه از  بسیج و روحانیت به ریاست جمهوری گسیل می شد آقای روحانی جرات مذاکره با امریکا را نداشت. نباید می نشستند و نظاره گر می شدند.
روحانی بیان داشت: این ها برای هر سخنرانی رهبری دهن کجی  نشان می دهند و باید مجازات شوند. یکی از بدعت های آقای روحانی این بود که مردم را از جریان مذاکرات دور نگه داشت. آقای روحانی به جرم خیانت به کشور و دروغ و دوری از ولایت باید محاکمه شود.
روحانی نه تنها علیه رهبری بلکه به صورت عریان بر امام هم شمشیر بست
وی با انتقاد از قصور شورای نگهبان افزود: ای کاش شورای نگهبان قبل از تصویب اعتبارنامه ایشان کتاب ایران و جهانی شدنشان را مطالعه می کرد. در این کتاب به نویسندگی آقای سریع القلم موارد متعددی خلاف نص اسلام نوشته شده است.

هفت روز خبر

بخش نظردهی بسته شده است..