فرماندار اردکان:

صنایع اردکان ملزم به ارائه لیست تعهدات اجتماعی به فرمانداری هستند

فرماندار اردکان با اشاره به مباحث صنعتی و اجتماعی اردکان گفت: بر اساس عهدی که با مردم بسته بودیم از تمام صنایع و معادن خواسته شده تا لیست تعهدات اجتماعی خود را به فرمانداری اعلام کنند.

به گزارش یزدی نیوز حسین سبزواری در نشستی با مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی چادرملو اظهار داشت: مصمم و مُصریم تا در زمینه تعهدات اجتماعی شفاف سازی صورت گرفته و اطلاعات اقدامات انجام شده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی، مسئولیت اجتماعی را متوجه تمام ارکان جامعه دانست و افزود: از آنجا که تمامی شهروندان از منابع و امکانات موجود در جامعه استفاده می‌کنند، ملزم به ایفای تعهدات و مسئولیت‌هایی در قبال فضای زندگی خود هستند و هر فردی به نسبت بهره‌مندی از امکانات باید مسئولیت‌های خود را ادا کند.

سبزواری با اشاره به‌ اینکه امروز صنایع به ویژه مجموعه چادرملو بیشترین بهره‌مندی از منابع و استعدادهای طبیعت را در این شهرستان دارد، عنوان کرد: بنابراین شایسته است که این شرکت بزرگ بیشترین خدمات را به جامعه داشته باشد.

سبزواری در ادامه با اشاره به منشور حکمرانی مولا علی (ع) به مالک اشتر نخعی استاندار مصر در نامه ۵۳ نهج البلاغه در توصیف سیمای بازرگانان، تولیدکنندگان و صنعت‌گران افزود: حضرت علاوه بر ادای حقوق و تکالیف این قشر که شامل مالیات و خراج می‌شود، به موضوع دیگری بنام نیکوکاری اشاره می‌فرماید و به جناب مالک اشتر می‌فرماید که سفارش مرا به بازرگانان و صاحبان صنایع بپذیر و آنان را به نیکوکاری سفارش کن.

فرماندار اردکان ادامه داد: با توجه به مسئله یاد شده، امروز از جامعه صنعت نگاه نیکوکارانه را انتظار داریم و آنها را به این نگرش توصیه می‌کنیم.

سبزواری همچنین با توجه به ضرورت توسعه متوازن و عادلانه شهرستان، از ورود جدی فرمانداری به عنوان محور در جذب و اجرای تعهدات و تکالیف اجتماعی خبر داد و گفت: باید در پایان هر سال به مردم گزارش تعهدات جذب شده و محل‌های مصرف آن داده شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..