رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

سردار سلیمانی در برابر فرزندان شهدا بسیار متواضع بود / شهدای مدافع حرم حلقه تمدن نوین اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم شهید روح الله مهرابی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی مصداق بارز آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» بود، تاکید کرد: حاج قاسم در برابر فرزندان شهدا بسیار متواضع و فروتن بود.

به گزارش یزدی نیوز، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم‌زمان با دهه مکتب مقاومت در دیدار صمیمی با همسر و فرزندان شهید مدافع حرم شهید روح الله مهرابی مقام شهدای مدافع حرم را بسیار رفیع دانست و گفت: شهدای ‌مدافع حرم حلقه تمدن نوین اسلامی هستند که این تمدن انشاالله با ظهور امام زمان (‌عج) تکمیل خواهد شد.
طهرانچی به جنگ افروزی آمریکایی‌ها در منطقه و به وجود آوردن تروریست اشاره کرد و ادامه داد: آنها می‌خواستند قهرمان مبارزه با تروریست شوند البته تروریستی که خود ایجاد کرده بود اما شهادت‌طلبی و شجاعت امثال حاج قاسم و شهید روح الله مهرابی این اجازه را به آنها نداد و برای همین آمریکایی‌ها از سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم عصبانی هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در تاریخ اسلام هر بار که مشرکین اراده کردند موفق به گرفتن حرم ائمه اطهار (‌ع) و هتک حرمت به آن شدند اما تنها ‌دفعه ای که ناکام بودند در زمان فعلی بود که امسال سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم اجازه این جسارت را به آنها ندادند.
وی تصریح کرد: در هر مقامی که هستیم باید سر تعظیم در پیشگاه شهدای مدافع حرم فرود آوریم و ادامه دهنده راه این شهیدان والامقام باشیم.
طهرانچی با بیان اینکه سردار سلیمانی مرد دین بود ، خاطرنشان کرد: حاج قاسم مصداق بارز آیه شریفه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» بود و در حالی که استوار در برابر دشمنان و داعشیان ایستادگی می کرد در برابر فرزندان شهدا ، خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای لشکر ۲۱ ثارالله زانو می‌زد و بسیار متواضع و فروتن بود.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی به دنبال رضایت الهی بود و با شجاعت، صداقت، اخلاص و روحیه عاطفی وسیعی که داشت به مولایش حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام اقتدا می کرد؛ همچنین مرید رهبری بود و مهم‌ترین شاخصه حاج قاسم ولایی بودن ایشان است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید این روحیه استقامت، ایثار، شهادت طلبی، محبت، عقلانیت و شجاعت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم در ‌سرفصل های دروس دفاع مقدس به خوبی و هنرمندانه برای دانشجویان تدریس و تبیین شود.

شهید مهرابی دلسوز مردم بود

در ادامه این دیدار صمیمی زهره شهری زاده همسر شهید مدافع حرم شهید روح الله مهرابی به بیان خصوصیات اخلاقی این شهید والامقام اشاره کرد و گفت: شهید ‌مهرابی بسیار دلسوز مردم بود و از مشکلات مردم و خانواده گره گشایی می‌کرد.
همسر شهید مهرابی ادامه داد: روح الله به عنوان مستشار نظامی به عراق رفته بود و در سال ۱۳۹۳ و در عملیات عاشورا، در ماه محرم در ‌تله انفجاری دشمن گرفتار شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

‌به گزارش یزدی نیوز، خانم شهری زاده همسر شهید مهرابی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به تازگی از پایان نامه خود با موضوع: ” ادراک تجارب زیسته فرزندان شهدا ‌از شفقت حاج قاسم سلیمانی ” دفاع کرده است و این پایان‌نامه در دومین همایش بین المللی ” مکتب حاج قاسم و رسالت دانشگاه ” به عنوان پایان نامه برگزیده، انتخاب شده است.

★ ‌خبرنگار : ‌مجید وفایی شاهی ★

بخش نظردهی بسته شده است..