خانه دیپلماسی در یزد راه اندازی شد

خانه دیپلماسی یزد با حضور مهمان‌پرست، رئیس شورای سیاستگذاری خانه دیپلماسی کشور به ریاست غلامعلی سفید در یزد راه اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز، رامین مهمان پرست در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اهمیت مذاکره با خارجی ها در مراودات اقتصادی اظهار داشت: بی شک آموزش و مشاوره در این زمینه دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به روند شکل گیری خانه دیپلماسی عنوان کرد: در همایشی که با حضور افراد و شخصیت های مختلف از مراکز متنوع مانند دولت، تشخیص مصلحت نظام و بخش خصوصی و … برگزار شد، افراد دیدگاه های خود را در بخش دیپلماسی اقتصادی مطرح کردند و پس از جمع بندی، ساختاری به اسم شورای عالی دیپلماسی اقتصادی پیشنهاد شد که زیر نظر رئیس جمهور با دبیری وزیر امور خارجه ایجاد و دبیرخانه آن هم در وزارت امور خارجه مستقر شود.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ادامه داد: خانه دیپلماسی یک سازمان جدید نیست بلکه در این خانه در پی سازمان‌دهی جدید هستیم که در این راستا باید هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف به وجود آید.

رئیس شورای سیاستگذاری خانه دیپلماسی کشور با بیان اینکه یزد یکی از استانهای موفق در حوزه روابط بین المللی است گفت: دوره تخصصی DBA با گرایش دیپلماسی اقتصادی با هدف ارتقاء دانش فعالان اقتصادی افزایش برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این دوره ۱۳ درس با موضوعاتی از جمله زبان بدن، آداب پذیرایی، اصول و فنون مذاکره، دیپلماسی عمومی و نقش آن در دیپلماسی اقتصادی با حضور اساتید با تجربه و زبده برگزار می شود که در نهایت شرکت کننده پس از گذراندن این دوره، توسط استاد راهنما پایان نامه ای معرفی و در نهایت پس از موفقیت مدرک DBA را دریافت می کند.

مهمان پرست با بیان اینکه اکنون پنج دانشگاه در این ارتباط قرارداد بسته ایم، افزود: در حال مذاکره با چند دانشگاه مطرح دیگر نیز هستیم و این دوره تخصصی در تهران و گیلان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد، کرمان، اصفهان، شیراز، بوشهر و هرمزگان برگزار می شود.

وی یادآور شد: تلاش ما ارائه آموزش و مشاوره به تجار و تولیدکنندگان برای برقراری ارتباط اثربخش با طرف های خارجی و در صورت درخواست، انجام مذاکره با آنها با هدف بهبود شرایط اقتصادی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..