صرفه‌جویی ۷۵۹ هزار مترمکعبی در منابع‌آب زیرزمینی شمال یزد

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های اردکان و میبد از صرفه جویی ۷۵۹ هزار مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی ناشی از مجوزهای صادرشده در راستای اقدامات حفاظتی از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

«مصطفی وطنخواه» با اعلام این خبر، مجوزهای صادر شده در این مدت را ۳۱۰ مورد شامل مجوزهای حفر، بهره برداری، تغییر محل و لایروبی چاهها، حفر پیشکار قنوات، تعمیر منصوبات چاهها و تامین آب واحدهای صنعتی و دامی برشمرد.

به گفته وی، از تعداد ۳۰۲ حلقه چاه کشاورزی فعال در حوزه عملکرد این اداره تاکنون ۲۳۷ حلقه معادل ۷۸.۵ درصد مجهز به کنتور هوشمند شده است و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال اکثر چاههای فعال مجهز به کنتور خواهد شد.

وطنخواه همچنان اشاره کرد: از تعداد ۱۴۲ حلقه چاه صنعتی فعال در محدوده شهرستان های اردکان و میبد تاکنون ۱۰۰ حلقه معادل ۷۰ درصد مجهز به کنتورهوشمند شده است.

این مسئول همچنین برداشت سالیانه آب از چاههای فعال منطقه را ۱۲۱ میلیون متر مکعب برشمرد و گفت: ۹۸ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی، ۱۳ میلیون مترمکعب در بخش صنعت و خدمات و ۱۰ میلیون متر مکعب در بخش شرب و بهداشت سالیانه برداشت می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان های اردکان و میبد ۲۵ دهنه چشمه و ۲۱۲ رشته قنات دایر وجود دارد گفت: از مجموع ۲۳۷ دهنه چشمه و رشته قنات فعال نیز سالیانه حدود ۲۰ میلیون متر مکعب تخلیه صورت می گیرد که کلا برای کشاورزی استفاده می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، وطن‌خواه تعداد چاههای غیرمجاز شناسایی شده در این مدت را ۱۰ حلقه برشمرد و گفت: از این تعداد چاه، ۹حلقه پر یا مسدود شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..