رئیس دانشگاه یزد:

موافق اجرای طرح ترافیکی شهرداری در دانشگاه یزد نیستیم

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اظهارات چند روز پیش رئیس شورای شهر یزد، گفت: هیچ توافق جدیدی بین دانشگاه و شورای شهر یا شهرداری در مورد عبور بلوار از اراضی دانشگاه انجام نشده است.

عباس کلانتری با اشاره به اظهارات چند روز پیش رئیس شورای اسلامی شهر یزد، در مورد رفع نگرانی دانشگاه بخاطر عبور بلوار از اراضی دانشگاه، اظهار داشت: هیچ توافق جدیدی بین دانشگاه و شورای اسلامی یا شهرداری در زمینه عبور بلوار از اراضی دانشگاه صورت نگرفته و آخرین توافق مربوطه به سال ۱۳۹۴ است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ توافق نامه ای با امضای ۱۱ نفر از مسئولان دانشگاه، استانداری، راه و شهرسازی، شورای اسلامی و شهرداری تهیه شده که بر اساس آن شهرداری و راه و شهرسازی و استانداری باید برای عبور بلوار اقداماتی انجام می دادند که متاسفانه به هیچکدام عمل نکرده اند اما دانشگاه همچنان به آن توافق پایبند است.

کلانتری ادامه داد: بر اساس همین توافق نامه، قرارداد پژوهشی برای طراحی بلوار بین دانشگاه و شهرداری امضا شده و طراحی به اتمام رسیده که طبق آن باید بلوار با اختلاف سطح ۳.۵ متر زیرزمین اجرا شود و باند کندرو و راه های دسترسی برای ارتباط سمت شرقی با غربی دانشگاه به صورت همسطح برقرار شود.

رئیس دانشگاه یزد افزود: این طرح پژوهشی در اختیار شهرداری قرار گرفته اما متاسفانه شهرداری سال گذشته بدون هماهنگی دانشگاه طرحی همسطح با جاده و بدون کار کارشناسی تهیه کرده و به دلیل کمبود اعتبار، اصرار بر اجرای آن دارد که دانشگاه به هیچ عنوان با این اقدام غیر علمی و غیر کارشناسی موافق نیست.

کلانتری بیان کرد: دانشگاه نیز معتقد است باید گره ترافیکی منطقه صفائیه گشوده شود و ما هر همکاری که لازم باشد بویژه در زمینه کار کارشناسی دریغ نمی کنیم اما رینگ شهری که در طرح تفصیلی دیده شده، با طرحی که شهرداری تصمیم به اجرای آن دارد، نه تنها مشکل ترافیک را حل نمی کند، بلکه به اذعان کارشناسان در برخی مناطق گره ترافیک را کورتر نیز می کند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که قبل از ادامه اجرای این طرح در پایین دست، با کمک اساتید دانشگاه‌های داخل و خارج استان و کارشناسان شهرداری، استانداری و مسکن و شهرسازی مطالعه دقیق تری در این زمینه صورت گیرد.

کلانتری بیان کرد: ما همچنان معتقدیم اجرای این طرح با عجله و بدون کار کارشناسی، هم حیف و میل بیت المال است و هم مشکلاتی را در آینده برای دانشگاه و مردم ایجاد می کند و دستگاه های نظارتی باید در این زمینه ورود کنند.

رئیس دانشگاه یزد ادامه داد: دانشگاه طرح جایگزین را نیز به صورت کنارگذر از اراضی خارج دانشگاه تهیه کرده و در اختیار شهرداری قرار داده که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته و اولویت اول ما همچنان اجرای بلوار خارج از اراضی دانشگاه است.

وی ضمن گلایه از صدا و سیما به خاطر تقطیع مصاحبه انجام شده با وی بیان کرد: در مصاحبه ای که هفته گذشته از صدا و سیما پخش شد، بنده مطالب کاملی در مورد اقدامات صورت گرفته و چگونگی حل اختلاف بین دانشگاه و شهرداری به خبرنگار عرض کردم که فقط آن بخش از مصاحبه که به لزوم ارتباط هم سطح بین قسمت شرقی و غربی دانشگاه بود، پخش شد و این توهم را ایجاد کرد که اگر به هر نحو ارتباط بین دو طرف دانشگاه برقرار شود، دانشگاه به اجرای طرح رضایت دارد، در حالی که قبل از آن گفته شده بود در صورتی که اصرار به اجرای بلوار از اراضی دانشگاه وجود دارد، باید طرح پیشنهاد شده توسط پژوهشکده حمل و نقل پایدار به صورت کامل اجرا شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..