افزایش ۶ درصدی دانش آموزان استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل آموزش و پرورش یزد از ورود ۲۰۷ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید به مدارس این استان خبر داد که نسبت به سال تحصیلی گذشته، شش درصد افزایش دارد.

احمد شیرزاد افزود: ۱۲ درصد از این تعداد دانش آموز در مدارس غیر دولتی، سه درصد نمونه دولتی ، چهار درصد مدارس شاهد و یک درصد استثنایی تحصیل خواهند کرد.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۶ هزار و ۹۳۱ نوآموز در ۳۵۰ مدرسه در مهرماه سالجاری راهی کلاس درس می شوند.
وی در ادامه از فرسودگی ۳۰ درصد مدارس این استان خبر داد و با اشاره به اینکه این مدارس از ایمنی لازم برخوردار نیستند اضافه کرد: فرسودگی واحد های آموزشی بیشتر مربوط به نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهر یزد است .
وی اظهار کرد: برای رفع این مشکل به کمک خیران و مشارکت مردم استان نیازمند هستیم و این مشارکتها در مدیریت مدارس هم از لحاظ مادی و معنوی موثر است.
وی در ادامه با بیان اینکه در سالجاری ۳۸۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می شوند و با ورود این تعداد، کمبود نیرو نخواهیم داشت تصریح کرد: همچنین امسال ۴۸۰ نفر از معلمان و فرهنگیان این استان بازنشسته خواهند شد.
شیرزاد، طرح های المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ، مدارس حامی پیشگیری از دیابت، تعالی مدیریت در ۱۱۷ مدرسه و طرح سنجش سلامت را از جمله طرحهای موفق این اداره کل در سال تحصیلی گذشته برشمرد.
وی اضافه کرد: همچنین دانش آموزان این استان در جشنواره و مسابقات مختلف رتبه های خوبی را کسب کردند که این نشان از تلاش فرهنگیان و اولیا دانش آموزان است.
*** رسالت خبرنگار خطیر و مهم است
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه به روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه رسالت مهم و خطیری بر دوش دارند و همیشه با نقد منصفانه و صادقانه خود موجب رشد و بالندگی جامعه می شوند.
وی ضمن قدرددانی از خبرنگاران به خاطر انعکاس اخبار این اداره کل اظهار داشت: رسانه ها در پررنگ کردن فرهنگ مشارکت نقش مهمی دارند و بدون مشارکت مردم، آموزش و پرورش به شایستگی اداره نخواهد شد.
*** اجرای برنامه های نشاط در سطح مدارس
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش یزد هم گفت: در حوزه ورزش برنامه هایی برای نشاط و پویایی دانش آموزان برگزار شد که برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس از جمله این برنامه هاست.
عباس دهقان، اجرای طرح حیات پویا را از دیگر برنامه بیان و اظهار کرد: این طرح باعث انسجام و شادابی در زنگ تفریح دانش آموزان شد.
***تحصیل ۱۱ هزار و ۲۴۵ دانش آموز اتباع خارجی در مدارس یزد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد از تحصیل ۱۱ هزار و ۲۴۵ دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان خبر داد و گفت: شش هزار و ۲۱۸ نفر از این تعداد دانش آموز پسر و بقیه دختر هستند.
محمد حسین رادمنش با بیان اینکه ۲۸ مدرسه خاص اتباع خارجی در استان دایر است ادامه داد: هشت هزار و ۵۰۸ دانش آموز از اتباع خارجی در پایه اول تا ششم ابتدایی، هزار و ۷۳۹ دانش آموز در دوره متوسطه اول و ۹۹۸ نفر در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: اتباع بیگانه از دوره پیش دبستانی استقبال نکردند و به همین علت بخش قابل توجهی از افت تحصیلی این افراد در سال اول ابتدایی در این دوره هاست.
*** ۳۵ درصد مدارس یزد، خیری است
مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد نیر در این نشست خبری با بیان اینکه ۳۵ درصد مدارس استان خیری است گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته هر ماه ۱.۵ پروژه آموزشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می شود.
محمدی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال سه مدرسه در شهرهای اردکان و یزد به بهره برداری رسید گفت: همچنین در هفته دولت هم ۱۲ طرح آموزشی افتتاح می شود.
وی تصریح کرد: برای رفع کمبود فضاهای آموزشی و تخریب و بهسازی مدارس به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم .
محمدی، مجموع تعداد کلاس های درس استان را هشت هزار مورد بیان کرد و افزود: سه هزار کلاس از این تعداد، غیر استاندارد و فرسوده بوده و نیاز به مقاوم سازی دارند.
معاون متوسطه آموزش و پرورش یزد نیز در مورد هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: درصد جذب دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی براساس سند اشتغال استان صورت می گیرد.
محمود زارع افزود: هدایت تحصیلی بر اساس اشتغال ۱۰ تا ۱۵ سال آینده انها انجام خواهد گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد هم گفت:در مجموعه آموزش و پرورش چهار تشکل رسمی شامل سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، هلال احمر و انجمن اسلامی دانش آموزان وجود دارد.
علی سرداری با اشاره به کمبود بودجه در این بخش گفت: هیچ فعالیتی به خاطر مشکلات مالی، تعطیلی نشده و از هر فرصتی برای اجرای برنامه ها در این حوزه استفاده کرده ایم .
 
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..