اتباع خارجی استان یزد در مدار واکسیناسیون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال و سرخک در اتباع غیر ایرانی از روز دهم دیماه در استان یزد خبر داد.

دکتر «محسن میرزایی» با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از شیوع هرگونه بیماری در استان گفت: در راستای کنترل بیماری سرخک و پیشگیری از شیوع آن و همچنین فلج اطفال، واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که در این طرح کودکان زیر پنج ساله ویتامین «آ» دریافت می‌کنند، افزود: تمام اتباع زیر ۱۵ سال نیز بدون توجه به سابقه واکسیناسیون یک نوبت واکسن سرخک و سرخجه را دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: واکسن سرخک در کشور ما در قالب واکسن سه گانه MMR که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، سرخجه و اوریون است، استفاده و در دو نوبت و در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از وبدا یزد، میرزایی در پایان خاطرنشان کرد:‌ واکسیناسیون از امروز دهم دیماه در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت شهرستان‌های یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، تفت، میبد و مهریز آغاز و تا دهم بهمن ماه ادامه داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..