رونمایی از محورهای هنرگردی برای گردشگران یزد جهانی

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی استان یزد از رونمایی دو محور هنرگردی(هنرهای سنتی) در شهر میراث جهانی یزد خبر داد.

«عبدالمجید عربی»  در این باره اظهار کرد: مهمترین رویکرد حوزه گردشگری انجام سفرهای هدفمند در مقاصد گردشگری است که در همین روستا امروز شاهد رونمایی از دو محور گردشگری در حوزه هنرهای سنتی یزد در داخل بافت تاریخی شهر و نیز در بازارهای سنتی یزد بودیم.

وی با بیان این که گردشگران در قالب بازدید از این محورهای هنرگردی، ضمن آشنایی با هنرهای سنتی و صنایع دستی یزد، از آنها خرید و حتی آنها را در قالب کارگاه‌های زنده صناع دستی تجربه می‌کنند و به نوعی می‌توانیم شاهد تحقق گردشگری تجربه محور در این دیار زیبا و کهن باشیم.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مورد مسیر این محورهای هنرگردی نیز گفت: محور هنرگردی بافت تاریخی یزد از یک گالری صنایع دستی در کوچه حسینیان آغاز و در ادامه گردشگران را با کارگاه‌ها و فروشگاه‌های هنرهای سنتی یزد در میدان وقت الساعه، خیابان مسجد جامع، بازارچه چارسوق، بازار صحافی و مجموعه باقی، بازار یوز، خانه لاری‌ها آشنا و در نهایت به مجموعه زندان اسکندر ختم می‌شود.

وی ایستگاه آغازین محور هنرگردی بازارهای سنتی یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی و با اهتمام به این بخش، بازار خان و سپس بازار مسگرها و بازار زرگری یزد اعلام و ادامه داد: این محور در ادامه به بازار شاهزاده فاضل، خیابان قیام، بازار گلچینان و مجدداً بازارخان هدایت می‌شود و به بازارچه پیرامون پارکینگ مسجد ملااسماعیل ختم می‌شود.

عربی گفت: در همین راستا محورهای مذکور را به اطلاع آژانسها و راهنمایان گردشگری رسانده و امیدواریم گردشگران یزد بتوانند با بازدید از این محورهای هنرگردی، هنر یزد را ببینند، بخرند و تجربه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..