سویه جدید کرونا هنوز در یزد گزارش نشده است/تنها یک فوتی در کرونایی‌های یک ماهه استان

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد نسبت به سویه جدید کرونا هشدار داد و گفت: خوشبختانه این سویه در نمونه‌های ارسال شده از استان تاکنون گزارش نشده است.

دکتر «مسعود شریفی» در خصوص آخرین وضعیت سویه جدید ویروس کرونا در استان یزد با بیان این که سویه‌ی جدید در شرق آسیا و اروپا شناسایی و وارد ایران نیز شده است، گفت: شناسایی این سویه جدید تنها در آزمایشگاه دانشکده علوم پزشکی استان تهران انجام می‌شود و کلیه استان‌ها نمونه‌های مثبت ناشی از فرد مبتلا شده به ویروس کرونا را به این آزمایشگاه ارسال می‌کنند که استان یزد نیز به طور مستمر در حال ارسال بخشی از نمونه‌های گرفته شده از افراد مبتلای قطعی به کرونا به این آزمایشگاه است.

وی با اعلام هشدار این که با پیدایش این ویروس قطعا در روزهای پیشرو در استان‌های مختلف کشور با ان مورد مواجه خواهیم شد، افزود: خوشبختانه تا به امروز از تعداد نمونه ارسال شده، موردی قطعی به ابتلای کرونا جهش یافته در سطح استان شناسایی نشده است.

شریفی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان نیز افزود: طی یک ماه گذشته متاسفانه تعداد ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که از این تعداد بخشی صورت سرپایی درمان و بخشی دیگر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با تاکید بر این که وضعیت ابتلا به ویروس‌های واگیردار در استان تحت کنترل است، تصریح کرد: متاسفانه از تعداد ۳۰ نفر بیمار مبتلا شده به کرونا طی یک ماه اخیر تاکنون یک نفر با تشخیص قطعی کرونا، فوت شده است.

دکتر شریفی در پایان با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در تجمعات، گفت: تعداد زیادی از افراد بالای ۱۸ سال در استان بیش از شش ماه است که دوز جدیدی از واکسن‌های کوید ۱۹ را دریافت نکرده‌اند لذا توصیه می‌شود این افراد و کلیه افرادی که تاکنون دوز جدید واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، جهت تکمیل چرخه واکسیناسیون و پیشگیری از ابتلا به کرونای سویه جدید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

به گزارش یزدی نیوز، هم اکنون شهرستان بهاباد در وضعیت نارنجی، شهرستان میبد وضعیت زرد و شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، اردکان، بافق، تفت، خاتم، مروست، مهریز و یزد در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..