مشاور شورای اطلاعرسانی دولت:

روابط‌عمومی‌ها صادقانه دستاوردها را به مردم بگویند

مشاور رئیس شورای اطلاعرسانی دولت ضمن تاکید بر قدرت هم‌افزایی روابط‌عمومی‌ها، از آنها خواست صادقانه دستاوردها و پیشرفتها را با مردم در میان بگذارند.

«فتاح فتاحی» در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد که با موضوع ضرورت مدیریت مصرف انرژی در نهادهای دولتی در محل سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد، ضمن بیان خاطره‌ای از رئیس دولت قبل راجع به اهتمام مقام معظم رهبری به مدیریت مصرف انرژی، خواستار اهتمام روابط عمومی‌ها به فرهنگسازی در این زمینه شد.

وی در ادامه اظهار کرد: یزد دومین استان مقصد دور دوم سفر ریاست جمهوری است، البته با این تفاوت نسبت به دیگر استانها که یزدیها از دو هفته قبل، از انجام این سفر مطلع هستند.

فتاحی با بیان این که اعضای هیات دولت نیز همراه با رئیس‌جمهور در سفر به یزد خواهند بود، از روابط‌عمومی‌ها خواست با توجه به در اولویت قرار گرفتن اخبار مربوط به رئیس جمهور، در انعکاس اخبار اعضای هیات دولت اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با اذعان به کمبودهای حوزه روابط عمومی در ابعاد مختلفی اعم از سرمایه انسانی یا حوزه مالی و اعتباری، تاکید کرد: روابط عمومی‌ها نباید از قدرت هم‌افزایی با یکدیگر و استفاده از ظرفیتهای هم غافل شوند.

مشاور سخنگوی دولت با بیان این که اعتماد عمومی را خودمان باید بسازیم، از روابط عمومی‌ها خواست ضمن هم‌افزایی در جریان سفر آتی رئیس جمهور، دستاوردهای این دو دور سفر استانی و نیز وضعیت مقایسه‌ای حال و گذشته را به مردم بیان کنند.

وی تاکید کرد: معمولاً آن دسته از روابط‌عمومی‌هایی که موفق نیستند و از سوی دستگاه خود جدی گرفته نمی‌شوند، باید به خود ایراد وارد کنند چرا که در ابتدا باید بتوانند مدیران خود را اقناع کنند تا در ادامه جامعه را با خود همسو سازند.

فتاحی از روابط عمومی‌ها خواست در جریان سفر آتی رئیس جمهور به استان، از انجام تبلیغات‌های محیطی گسترده پرهیز کنند و به جای آن خدمات بیشتری به مردم ارائه کنند و صادقانه در مورد دستاوردها و پیشرفتها با مردم سخن بگویند.

وی پیرامون مشکلات و کاستی‌های بیان شده از سوی تعدادی از نمایندگان روابط‌عمومی‌ها در این نشست نیز قول مساعدت داد و گفت: در عین حال روابط عمومی باید تغییرات را از دورن خودشان آغاز کنند و به سطح جامعه بسط دهند.

این مسئول در پایان نیز از ایجاد شبکه توزیع سه هزار نفری با عنوان مدیران رسانه‌ای کشور برای انعکاس اخبار خوب استانها و دولت از طریق آن خبر داد و گفت: روابط عمومی استانها می‌توانند از طریق این شبکه هر چه بیشتر اخبار خوب را در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهند.

«محمد علی شاه حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به یزد، از روابط عمومی‌ها خواست میزبانی در تزار مردم دارالعباده را از مجموعه هیات دولت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی بی‌مهری‌ها نسبت به روابط عمومی‌ها، گفت: روابط عمومی‌ها آیینه تمام نمای فعالیتهای یک دستگاه و پل ارتباطی بین مردم، دولت و رسانه‌ها هستند لذا این وظیفه بسیار خطیر است.

شاه حسینی با تنوع مسئولیتی برخی روابط عمومی‌ها، گفت: در عین حال اشرافیت روابط عمومی‌ها به مسائل کلان و سیاستهای توسعه‌ای استان بسیار حائز اهمیت است و روابط عمومی‌های استان باید از سند تحولی دولت و سند راهبردی توسعه یزد نوین مطلع باشند و نسبت به مسائل کلان جامعه شناخت داشته باشند.

وی به وضعیت کنونی تامین گاز مورد نیاز کشور اشاره و اضافه کرد: ابلاغ بخش نامه دورکاری ادارات در پنجشنبه‌ها با توجه به مصرف ۱.۲ میلیون مترمکعبی گاز در دستگاه‌های دولتی و همچنین لزوم مدیریت مصرف بنزین به واسطه ایاب و ذهاب کارکنان ادارات انجام شد.

وی این موضوع را مصوبه شورای عالی امنیت ملی اعلام و آن را لازم الاجرا برای تمام دستگاه‌ها و ادارات دانست.

شاه حسینی در همین رابطه خواستار فرهنگسازی پیرامون مصرف بهینه گاز در دستگاه‌ها از سوی روابط عمومی‌ها شد.

گفتنی است؛ در این نشست کارشناسان دستگاه‌های مرتبط با انرژی پیرامون ضرورت مدیریت مصرف توضیحاتی ارائه کردند و نمایندگان روابط عمومی‌ها نز به بیان مشکلات و راهکارها این حوزه پرداختند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..