نخستین مجمع خیران انتقال خون استان یزد تشکیل شد

نخستین مجمع خیران انتقال خون استان یزد با حضور امام جمعه بخش مرکزی یزد، پزشکان متخصص و خیران و با هدف اشاعه فرهنگ اهدای خون و توسعه و بهسازی زیرساخت ها و تجهیزات، برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، سید محمدرضا آقایی میبدی، مدیرکل انتقال خون استان یزد در نخستین مجمع خیرین انتقال خون با اشاره به اهمیت انتقال خون در بحث پدافند غیرعامل اظهار داشت: نیاز است خیران در حوزه انتقال خون نیز همچون حوزه سلامت، فعال باشند و برای توسعه و تجهیز به یاری انتقال خون بیایند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد افزود: در حال حاضر انتقال خون در استان فقط پنج پایگاه فعال دارد که این امکانات برای تامین نیاز خون فعلی استان جوابگو است اما در چندسال آینده تجهیزات، نیروی انسانی و بودجه این اداره کل باید به ۲.۵ برابر افزایش یابد.

راه اندازی بخش پیوند در یزد نیاز به پلاکت در استان را افزایش می دهد

جمال قهرمانی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با تاکید بر اینکه انتقال خون نهاد مظلومی است که نیازمند توجه خیران است، گفت: با راه اندازی بخش پیوند در یزد نیاز به پلاکت در استان بیشتر می شود که نیازمند سه دستگاه پلاکت آفرزیس در این اداره کل است تا جوابگو نیاز مراکز درمانی باشد و امیدواریم با کمک این مجمع چالش ها و نیازمندی های انتقال خون رفع شود.

آیت اله سیدمحمد کاظم مدرسی؛ امام جمعه بخش مرکزی نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین اعضای مجمع خیرین، به نقش و جایگاه حیاتی انتقال خون در سلامت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: انتقال خون یک مجموعه عام المنفعه و وابسته به حضور مردم است و باید نقش انتقال خون در راستای نجات جان انسان ها در بین آحاد جامعه تبیین شود.

در ادامه هر یک از اعضای مجمع خیرین نظرات، پیشنهادات و برنامه‌های خود را در پیشبرد اهداف عالیه مجمع بیان کردند.

در این جلسه و پس از رای گیری آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی، دکتر محمدفرات یزدی، دکتر مجیدانتظاری، دکتر نقی تقوائی، دکتر سیدعلی خدایی، دکتر حجت اخوان، سیدفضل اله کلانتری، جهانگیر امیدی، حامد فتاحی، حمیدرضا استادیان، داود حفار به عنوان اعضای اصلی، علی البدل و بازرس مجمع خیرین این اداره کل انتخاب شدند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..