استاندار خبر داد

اختصاص سهمی از یک درصد فروش معادن به کاهش آسیبهای اجتماعی در یزد

استاندار یزد با اشاره به عزم جدی استان جهت کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در این راستا برای اولین در استان، ۲۰ درصد از مبلغ دریافتی استان از محل یک درصد فروش معادن و ۱۵ درصد حقوق دولتی استان به انجام اقدامات ابتکاری، نوآورانه و مطالعاتی حوزه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص خواهد یافت.

«مهران فاطمی»  در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به گستردگی ماموریت های مجموعه بهزیستی، گفت: ماموریت های این مجموعه، تمام شئون زندگی، از قبل تولد تا پس از وفات را شامل می‌شود که این موضوع مؤید حجم بالای فعالیت‌های مجموعه و سختی کار آنهاست.

وی در ادامه به ضرورت هم افزایی دستگاه‌ها در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دستگاه های اجرایی استان در این حوزه، سبب انسجام و اثربخشی بیش از پیش اقدامات و فعالیت‌ها می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت پیشبرد برنامه های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، با اقدامات و فعالیت های نوآورانه و مبتکرانه، اظهار کرد: تمرکز برگزاری «رویدادهای نوآورانه و فناورانه» نباید صرفا در حوزه فنی و مهندسی باشد بلکه چنین رویدادهایی باید در حوزه علوم انسانی و با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیز برگزار شود.

وی با اشاره به عزم جدی استان جهت کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: در این راستا ۲۰ درصد از مبلغ دریافتی استان از محل یک درصد فروش معادن و ۱۵ درصد حقوق دولتی استان در سالجاری و سنوات آینده به انجام اقدامات ابتکاری، نوآورانه و مطالعاتی حوزه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص خواهد یافت.

فاطمی ادامه داد: بر این اساس در کنار رشد صنعتی استان، توجه خاصی به مسائل فرهنگی و زیر پوستی اجتماعی شده و رویکردها، برنامه ها و پروژه های این حوزه بهتر از گذشته پیش می رود.

استاندار همچنین بر تسریع در روند تدوین محور فرهنگ برنامه تحولی یزد تاکید کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اشاره و تصریح کرد: بیشتر مصوبات این دور از سفر رئیس جمهور به استان از جنس امتیاز، مجوز و تفویض اختیارات به استان خواهد بود.

وی در ادامه به اهمیت موضوع مولدسازی اموال مازاد دولت اشاره و خطاب به مدیران دستگاه‌های استان گفت: به منظور اخذ مجوزهای لازم در این حوزه در جریان سفر رئیس جمهور به استان، باید اموال مازاد دستگاه ها شناسایی و اقدامات لازم صورت گیرد.

فاطمی همچنین بر احصاء اختیارات و مجوزهایی که تفویض آن ها به استان منجر به گره گشایی از مسائل و تسریع در روند اجرای امور می شود، تاکید کرد.

استاندار اضافه کرد: مدیران دستگاه ها موظفند با حضور در شهرستان های یازه‌گانه استان نسبت به شناسایی مسائل و مطالبات مردم، بازدید از طرح‌های مربوطه و اخذ تصمیمات لازم جهت حل مسائل و تسریع در روند اجرای پروژه ها اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش مباحث مربوط به خانواده، جمعیت و ازدواج از موضوعات مهم، فوری و روی میز ماست، گفت: کوتاهی یا کم توجهی دستگاه ها به تکالیف خود در امر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی به منزله ترک فعل تلقی و مطابق قانون اقدام می شود.

فاطمی همچنین به ضرورت برقراری عدالت اجتماعی در استان اشاره و خطاب به مدیران حاضر در نشست گفت: ما نسبت به شهرستان های کمتربرخوردار و جمعیت های حاشیه نشین مسئول هستیم و باید در تصمیم گیری ها توجه ویژه ای به توسعه عدالت محور استان داشته باشیم.

گفتنی است، در پایان این نشست در راستای ساماندهی و مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی تفاهم نامه ای ما بین اداره کل بهزیستی استان و یازده دستگاه اجرایی استان منعقد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..