مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد:

حفاظت از منابع آبی پایدار نباشد، آینده‌ای برای یزد نخواهد ماند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ضمن بیان اینکه شهرداری یزد باید در رعایت مدیریت مصرف، الگویی برای شهروندان باشد و ساعت آبیاری را به زمان‌هایی از شبانه روز که کمترین تبخیر اتفاق می‎افتد، موکول کند، گفت: اقدامات حفاظت از منابع آب که حقوق عامه است که اگر ناپایدار شوند، دیگر آینده‌ای برای یک یزدی نخواهد ...

«محمدمهدی جوادیان زاده» در جلسه شورای حفاظت شهرستان یزد که در راستای برنامه های رویداد آبی در محل فرمانداری یزد برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات خوب و شاخص حفاظتی در مورد منابع آبی که تاکنون با همکاری اعضا و کشاورزان انجام شده است، گفت: این اقدامات باید الگویی برای دیگر شهرستانها و دستگاههای اجرایی باشد.

وی افزود: اقدامات حفاظت از منابع آب که حقوق عامه است و هم نسل حاضر و هم نسل آینده از آن بهره مندند با احترام به همه بخش ها از جمله بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات، شرب و بهداشت و رعایت حقوق همه آنها ها باید در اولویت باشد چرا که تنها منبع پایداری استان همین منابع موجود است که اگر آنها هم ناپایدار شوند دیگر آینده ای برای یک یزدی نخواهد ماند.

جوادیان‌زاده با اشاره به داستان غم انگیز افت آب های زیرزمینی در دشت های استان و افت۲۱ متری در دشت یزد اردکان بعد از ممنوعه شدن آن در سال ۱۳۴۶ گفت: متاسفانه این آمارنشان می دهد که پس از اعلام ممنوعه شدن این دشت، افت آب های زیرزمینی همچنان اتفاق افتاده و این اتفاق به این معنی است که اقدامات حفاظتی تعریف شده در گذشته چندان کارگر نبوده است.

این مسئول با قدردانی از کشاورزانی که در نصب کنتور هوشمند همراهی کرده اند، نصب ۹۹ درصدی کنتور هوشمند چاه های کشاورزی در شهرستان یزد را موفق خواند و با بیان اینکه ۷۵ درصد چاه های صنعتی این شهرستان نیز به کنتور هوشمند مجهز شده اند گفت: در مورد آمار باقیمانده باید اقدام فوری انجام شود تا تبعیض و ظلم درحق بهره بردارانی که قانون مدار بوده اند صورت نگیرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای استان یزد، جوادیان زاده در پایان بر مشاهده مواردی از آبیاری فضای سبز در ساعات اوج مصرف آب نیز انتقاد کرد و گفت: شهرداری یزد باید در رعایت مدیریت مصرف، الگویی برای شهروندان باشد و ساعت آبیاری را به زمان هایی از شبانه روز که کمترین تبخیر اتفاق می افتد موکول کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..