رونمایی از سامانه سهیم در یزد

تغییر نشانی، پیگیری و شکایات، درخواست صدورکارت هوشمند ملی، مدارک پیداشده، گواهی تجرد، پایگاه خانواده از جمله خدمات این سامانه اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل ثبت احوال استان یزد حرکت به سمت هوشمندسازی را مهمترین اولویت این سازمان دانست و گفت: ارتباط تنگاتنگ با مردم موجب بهبود ارائه خدمات می‌شود

 

مکرمی افزود: صدور شناسنامه و المثنی، درخواست و تحویل کارت هوشمند ملی، تغییر نام و نام خانوادگی، صدورگواهی و پاسخ به استعلامات دستگاه‌ها از مهمترین فعالیت‌های این سازمان است.

وی از صدور ۶۰۰ شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدرخارجی از سال ۹۹ ، تاکنون در استان یزد خبر داد .

مکرمی گفت: سامانه سهیم که اخیرا رونمایی شده هشت نوع خدمت را از طریق درگاه الکترونیکی سازمان ثبت احوال ارائه می‌کند که در آینده این خدمات و کاربرد‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

وی خدماتی نظیر تغییر نشانی، پیگیری و شکایات، درخواست صدورکارت هوشمند ملی، مدارک پیداشده، گواهی تجرد، پایگاه خانواده و انتخاب نام در این درگاه را از مهمترین خدمات این سامانه برشمرد و افزود: متقاضیان برای اعلام تغییر نشانی باید با مراجعه به سایت ثبت احوال آخرین آدرس خودر ا در این سامانه بارگزاری کنند.

معاون فناوری اطلاعات و جمعیت اداره کل ثبت احوال استان یزد نیز در خصوص محل دریافت کارت هوشمند ملی گفت:پیش از این باید در همان محلی که درخواست کارت هوشمند ملی داده شده ، کارت را تحویل بگیریم، اما از این بعد با مراجعه به سایت ان سی آر نشانی دریافت کارت جدید را خودمتقاضی انتخاب می کند.

فاتحی افزود: هم اکنون بیش از ۲۶ هزار کارت هوشمند ملی صادر شده در دفاتر پیشخوان دولت آماده تحویل است که افرادی که برای آنها پیامک ارسال شده یا قبل از سال ۹۹ درخواست کارت داده اند به دفاتر پیشخوان دولت یا ثبت احوال مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

وی بیشترین انتخاب نام پسر در سال ۱۴۰۰ در استان یزد را به ترتیب امیرعلی، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل و امیرعباس و بیشترین نام دختر را نام‌های فاطمه، زهرا، حلماو زینب اعلام کرد.

فاتحی اشاره کرد: در ۹ ماهه اول امسال ۱۳۳۳۱ واقعه ولادت، ۳۹۹۱ واقعه فوت، ۴۱۱۳ واقعه ازدواج و ۱۵۴۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: اولین شناسنامه در ایران در سوم دی ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی به نام خانم فاطمه ایرانی صادر شده و در استان یزد اولین شناسنامه در سال ۱۳۰۷ به نام اقای علی افشار زاده صادر شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..