نیمی از یزدیها طبق الگو گاز مصرف می‌کنند/شرایط رایگان شدن قبض گاز چیست؟

no-thumbs

شرکت گاز استان یزد از رایگان شدن قبض گاز مشترکانی که از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن ماه کمتر از ۲۲۰ مترمکعب گاز مصرف می‌کنند، خبر داد.

«علیرضا بشیری» رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان ضمن تایید این خبر، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علاوه بر این، مشترکانی که در زمستان امسال نسبت به سال قبل، یک درصد گاز کمتری را مصرف کنند نیز بین سه تا ۴۵ درصد تخفیف یا جایزه خوش حسابی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین قبض گاز مددجویان کمیته امداد شهر یزد که به ازای هر واحد ماهیانه ۳۲۰ مترمکعب گاز مصرف کنند نیز رایگان خواهد بود.

وی در مورد نحوه افزایش نرخ بهای گاز مصرفی مشترکان، گفت: مشترکان گاز براساس میزان مصرف به ۱۲ دسته یا دهک تقسیم شده‌اند که دهک‌های اول تا سوم شامل مشترکانی هستند که مصرف گاز استاندارد دارند و در حال حاضر ۴۵ درصد از مشترکان استان را شامل می‌شوند لذا در مورد آنها هیچ افزایش قیمت قبضی اعمال نخواهد شد.

بشیری با بیان این که در پله مصرفی ۴ تا ۶ که ۲۰ درصد مشترکان را شامل می‌شود، شیب افزایش تعرفه‌ها ملایم بوده و به ترتیب ۹، ۲۰ و ۲۵ درصد است ولی در دهکهای مصرفی ۷ و ۸ شیب تعرفه‌ها کمی افزایش یافته و به ۴۲ و ۷۱ درصد افزایش نسبت به گذشته می‌رسد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: در چهار پله آخر که کمتر از ۱۰ درصد از مشترکان گاز استان را شامل میشوند و تعداشان حدود ۲۷۰۰ مشترک است، میزان تعرفه‌ها بین ۲ تا ۴ برابر افزایش می‌یابد که در صورت رعایت نکردن مصرف بهینه، صورت حساب قبضشان عدد قابل توجهی می‌شود.

بشیری یادآور شد: پیش‌بینی شرکت گاز استان اینگونه است که میزان گازبهای قریب به ۶۵ درصد از مشترکان استان با توجه به تعرفه‌های ابلاغی جدید، تغییر آنچنانی و محسوسی ندارد و تنها ۳۵ درصد باقی مانده تغییر نرخ برایشان قابل توجه‌تر شود.

وی در مورد مکان‌های عمومی اعم از ادارات دولتی و فضاهای عمومی مانند مدارس و مساجد نیز رعایت دمای ۱۸ درجه‌ای محیط را توصیه و اعلام کرد: بازرسان شرکت گاز ضمن مراجعه و سرکشی از این امکان به ادارات و متولیان اماکن عمومی تذکر و در صورت تداوم این روند اقدام به قطع جریان گاز خواهند کرد.

این مسئول همچنین عنوان کرد: ادارات به جز فضاهای عمومی مانند بیمارستان‌ها، اماکن انتظامی و نظامی و موارد مشابه، بایست یک ساعت قبل از شروع کار نسبت به روشن کردن سیستم گرمایشی و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری برای خاموش کردن آن اقدام کنند.

وی استفاده از وسایل گرمایشی در اماکن تجاری را نیز ممنوع اعلام کرد و گفت: بازرسان شرکت گاز در مواجه به این مکانها می‌توانند نسبت به قطع گاز مشترک اقدام کنند.

بشیری در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مراجعه و مشاهده تخلف در این زمینه در مکان‌های عمومی یا ادارات، مراتب را از طریق تماس با تلفن ۳۱۹۲۲۲۲۹ گزارش دهند تا اقدامات لازم در این موارد انجام شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..