امام جمعه یزد:

گام دوم انقلاب نباید به کلمات محدود شود

امام جمعه یزد گفت: بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سرشار از محتوای سودمند است و نباید در لفظ و لغات خود را محدود کرد.

آیت الله «محمدرضا ناصری»در دیدار با دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت با اشاره به حوادث اخیر در جامعه، اظهار کرد: تغییر روحیه در مردم و تبدیل آن از روحیه جهادی به روحیه مغرضانه از شگردهای منافقین در این ایام است.

وی افزود: عوض کردن جای ظالم با مظلوم و انتشار پیام دروغین برای تخریب روحیه انقلابی مردم، از دیگر روش های دشمن است که باید نسبت به آن بیدار باشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب عنوان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب سرشار از محتوای سودمند است و نباید در لفظ و لغات خود را محدود کرد بلکه باید تلاش کنیم تا هر آنچه از این بیانات را می توانیم عملی کنیم.

وی افزود: متاسفانه در عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب بسیار کوتاهی کردیم و تنها به تشکیلات و حاشیه های این بیانات پرداختیم و به متن آن توجه نداشتیم.

ناصری با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: جهاد تبیین باید به درستی اجرا شود، مبنا و اساس، علت ریخته شدن خون شهدا و حقیقت امام خمینی (ره) و انقلاب بیان شود.

وی افزود: باید بر دو موضوع سبک زندگی و هدف زندگی بیشتر تامل کرد؛ امروزه دنیا به سمت ترویج سبک زندگی است در حالی که انقلاب بر هدف زندگی تاکید دارد و هدف زندگی است که دارای اهمیت است و ما را به خدا می رساند.

امام جمعه یزد سبک زندگی را در گرو مشخص شدن هدف زندگی دانست و گفت: اگر هدف زندگی خدایی باشد سبک زندگی هم خدایی می شود بنابراین هدف زندگی مشخص کننده سبک زندگی است.

وی با اشاره به سه اصل مهم تدین، تفکر و تعقل بیان کرد: هویت یابی، الگویابی و شخصیت سازی از نکات مهم در تربیت نسل جدید است و باید به این نکته توجه ویژه داشت.

ناصری گفت: تفکر و تعقل نیز نیاز است در مدارس و جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در تمام امور کشوری نیز به آن توجه ویژه شود.

«احمد عبودتیان» دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت نیز در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی انتخاب مردم بود، اظهار کرد: مردم در فروردین ماه با آرای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی رای دادند و در سال‌های آینده این مردم بودند که جنگ تحمیلی را به سمت پیروزی سوق دادند.

وی افزود: باید گفتمان سازی اتفاق بیافتد و مردم و دولت با هم در پیشبرد اهداف کشور حرکت کنند نه اینکه مسئولان و مردم یکدیگر را کنار بگذارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..