پرداخت تسهیلات برای نوسازی تجهیزات کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد از پرداخت تسهیلات به کشاورزان در راستای سند یزدنوین برای تجهیز و به روزرسانی تجهیزات خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحاجی حسینی گفت: یکی از اهداف استراتژیک و بلندمدت و سیاست کلان کشاورزی، توسعه هوشمندسازی سیستم‌های تولیدی در این بخش است.

وی افزود: در این راستا خط اعتباری هوشمندسازی به مدت ۱۰ تا ۱۱ سال ابلاغ شده و حمایت دولت در قالب پرداخت تسهیلات را شاهد هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: با توجه به کمبود گاز در استان و کشور، اولویت را به هوشمندسازی گلخانه‌ها و واحد‌های مرغداری اختصاص داده ایم.

وی تصریح کرد: حدود سه هزار و ۷۰۰ واحد گلخانه‌ای و ۷۴۰ واحد مرغداری در استان با استفاده از گاز با تعرفه ارزان و کشاورزی مشغول تولید هستند که از آنان می‌خواهیم در مصرف گاز صرفه جویی کرده و از تسهیلات دولت در این بخش استفاده کنند.

حاجی حسینی اظهار داشت: این تسهیلات با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت ۵ ساله بوده که دولت ۸۰ درصد هزینه مورد نیاز اصلاح و بازسازی گلخانه‌ها و مرغداری‌ها را در قالب تسهیلات پرداخت می‌کند و ۲۰ درصد هم آورده خود این افراد است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..