یزد دارای رتبه اول باسوادی در کشور

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان: یزد در سال گذشته به عنوان استان برتر در باسوادی کشور معرفی شد.

به گزارش یزدی نیوز، جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار یزد در خصوص طرح‌های تربیتی و سوادآموزی برگزار شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با تشریح گزارشی از وضعیت سوادآموزی در استان گفت: استان یزد در سال ۱۴۰۰ رتبه اول باسوادی را در کشور کسب کرد.

علیرضا مصباح فر با اشاره به اینکه جمعیت مورد هدف سوادآموزی ۱۴ تا ۲۵ سال است، افزود: رویکرد سوادآموزی در استان یزد، مهارت محور است. مهمترین مشکل ما تعداد سوادآموز کم و پراکندگی زیاد سوادآموزان به شمار می‌آید.

وی سوادآموزی خودآموز با یک نیروی پشتیبان را برنامه جدید فعالیت سوادآموزی دانست و تصریح کرد: آموزش رایانه، زبان انگلیسی، مهارت نوشتن و برگزاری مسابقه متناسب با مسائل اجتماعی روز از دیگر برنامه‌های سوادآموزی یزد است.

استاندار یزد هم از اهمیت موضوع مهدویت یاد کرد و گفت: همفکری و تعامل با بنیاد مهدوی و بازنگری اقدامات گذشته و ارائه الگو‌های جدید از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مهران فاطمی بر لزوم برگزاری دعای ندبه دانش آموزی در شهرستان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: پوشش زنده تصویری صدا و سیما از این مراسم و حضور دسته جمعی خانواده‌ها و والدین دانش آموزان اثر معنوی و فرهنگ سازی خوبی دارد.

وی تشکیل صندوق حمایت از آموزش و پرورش را یکی از مصوبات این شورا دانست و اظهار داشت: باید با کار تبیینی و اقناعی، زمینه‌ای را فراهم کرد تا مردم به این صدوق برای حمایت از آموزش و پرورش همراهی کنند تا همه کمک‌ها به واسطه این صندوق، متمرکز و با مدیریت یکجا باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..