امام جمعه یزد:

سردار سلیمانی مصداق امید و توکل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از سردار سلیمانی به عنوان مصداق صبر و توکل یاد کرد و گفت: این سردار بزرگ اسلام امید داشت و روحیه امید و شادابی را نیز به مردم تزریق می کرد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به موضوعی که در قرآن و دین اسلام مذمت شده است، اظهار کرد: دروغ و کذب مسئله ای است که متاسفانه گریبانگیر جوامع شده و دشمن از این رذیله سوءاستفاده های بسیاری می کند زیرا دروغ باعث دوگانگی و فتنه در جامعه می شود.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: دشمنان با دروغ های بزرگ جنگ به راه می اندازند و با اکاذیب ایجاد فتنه می کنند و مومنان در مقابل آنها باید با بصیرت و هوشیاری، راست و دروغ را از یکدیگر تشخیص دهند.

وی با اشاره به اینکه وقایع اخیر نیز معلول دروغ های بزرگ است، افزود: عده ای با دروغگویی سخنانی را در سر افراد فرو می کنند و آنها نیز با ساده لوحی این دروغ ها را می پذیرند و این وقایع را رقم می زنند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: عده ای در این دنیا فقط به عیش و و نوش و مادیات می پردازند در حالی که باید جنبه معنوی و خدایی زندگی را نیز مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه تمام ذرات عالم تسبیح گوی خداوند هستند، عنوان کرد: جنبه عشق، انسانیت، همدلی، کمک، مواسات و دوری از انواع گناه ها، همه ابعاد معنوی و انسان است و ما باید همه این جنبه ها را تقویت کنیم.

ناصری بر میانه روی در این زمینه تاکید کرد و گفت: نه باید همچون عده ای ترک دنیا و مادیات را بگوییم و نه باید همچون یهودی ها بنده مال و ثروت و قدرت باشیم زیرا خداوند می فرماید: نصیب خود را از دنیا بردار اما از هر آنچه دادیم احسان کن و برای برداشت آخرت خود اقدام کن.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دشمنان همه با هم دست به دست هم داده اند تا ایران را تضعیف و تخریب کنند و علت آن این است که اجازه ندهند انسانها مسیر الهی را طی کنند و این همان فصل تمایز حکومت های مادی و انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: آنها نمی خواهند جامعه امام زمانی شکل بگیرد و دشمن در حال گرفتن ابزار پیشرفت و بستن راه های پیشرفت است و در اصل نیز به دنبال گرفتن ایده خدایی است که در این شرایط به دوران پهلوی که فقط به فکر ظاهرسازی بودند، باز خواهیم گشت.

وی با اشاره به اینکه امید، ابزار پیشرفت است، افزود: دشمن در صدد گرفتن روحیه امید در جامعه است و می خواهد با ایجاد روحیه یأس و نا امیدی نسبت به آینده، امید را از بین ببرد و می داند اگر این روحیه را از ما بگیرد، دیگر به آینده خوش بین نخواهیم بود.

ناصری، سردار شهید سلیمانی را مصداق امید به خدا دانست و گفت: سردار سلیمانی خود به خدا توکل داشت و روحیه امید را نیز در جامعه گستراند.

وی تصریح کرد: باید در این شرایط همه وسوسه ها را از خود دور کنیم و پیرو بزرگان خود باشیم و توصیه های آنها را مد نظر قرار دهیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..