دستگیری عامل توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا یزد گفت: فردی که مطالب کذب، توهین و هتک حیثیت علیه یکی از شهروندان منتشر کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین و افترا علیه او کرده و این امر موجب هتک حیثیت و تشویش اذعان عمومی علیه او شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی در فضای مجازی، متهم که یکی از دوستان نزدیک شاکی بود شناسایی و دستگیر شد و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد.

ابوطالبی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی اعلام کرده است، اظهار داشت: مطابق ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای، هر کس اکاذیبی را بوسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی علیه شهروندان منتشر کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس از سه ماه تا ۲ سال و جزای نقدی محکوم شود.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکلات خود اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..