اردکان در زمره شهرهای آلوده کشور/مدارس همچنان دایر است

اردکان امروز در زمره شهرهای آلوده کشور است اما تدابیر لازم در این شهر اندیشیده نشده است.

عضو شورای شهر اردکان در این زمینه  گفت: مراجعات بسیاری در روزهای اخیر به پلی کلینیک بیمارستان ضیایی شده و متاسفانه آمار مراجعه خانواده هایی که کودکان و اطفال آنها در این آلودگی هوا دچار بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا و بیماری های مرتبط با آلودگی هو است، بیش از اندازه شده که این آمار نگران کننده و قابل تأمل است.

عباس عاصی زاده عنوان کرد: نظر متخصصان این است که بخش عمده این اتفاقات مربوط به آلودگی هواست.

وی بیان کرد: کودکان و نوزادان از جمله حساس‌ترین افراد جامعه نسبت به آلاینده‌های هوا هستند و ویروس‌ها از طریق نشستن روی ذرات معلق موجود در هوای آلوده و سپس استنشاق این هوا وارد بدن کودکان می‌شوند و آنها را مبتلا می‌کنند.

عاصی زاده اظهار داشت: نظر پزشکان بر این است که تماس دراز مدت با هوای حاوی میزان بیش از حد مجاز آلاینده‌ها، باعث بروز برونشیت مزمن، بیماری مزمن ریه، تنگی نفس، سرفه‌های مکرر و شدید، آبریزش چشم، سوزش و التهاب می‌شود و مستلزم این است که برای سلامتی کودکان تصمیمات جدی اتخاذ شود.

او با اشاره به اینکه آلودگی هوا از حد نرمال و حد تعریف شده خود خارج شده است بیان کرد: سؤال این است که با این آلودگی وحشتناک و تشدید بیماری‌ها چرا هنوز مدارس ما دایر هستند؟ و بنده از مسئولان مربوطه درخواست دارم در این مورد حساس که سلامت جامعه و کودکان در خطر است تصمیم عاجلی گرفته شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..