تاریخ شفاهی طلا فروشان یزد تدوین می‌شود

دومین نشست تخصصی به منظور برنامه‌ریزی تدوین تاریخ شفاهی صنف طلا فروشان یزد با رویکرد علمی و پژوهشی در مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان برگزار شد.

«سعید زارع» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی استان یزد در این نشست اظهار کرد: لازم است با توجه به قدمت تاریخی و ویژگی‌های شاخص صنف طلا فروشان شهر جهانی یزد از جمله امانتداری، صداقت و درستکاری که زبانزد جهانیان بوده است، تاریخ شفاهی جامعه ی زرگری استان با ساز و کار علمی تدوین شود.

وی افزود: لازم است پس از تشکیل کمیسیون و کارگروه قوی علمی پروپزال لازم در خصوص اهداف تهیه تاریخ شفاهی این صنف تدوین شده تا بعد از انجام مصاحبه‌ها این روایت‌های شفاهی به عنوان نظام ارجاع مورد بهره برداری پژوهشگران قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد یزد، «محمد رضا نوری زاده» رئیس اتحادیه طلافروشان یزد نسط گفت: داشتن سابقه حدود پنج هزار ساله‌ی این صنف در استان یزد و ثبت ملی ۶۰ اثر ارزشمند از ۶۰ نفر از طلاسازان استان از جمله زمینه‌های لزوم تدوین تاریخ شفاهی این صنف است.

وی ادامه داد: بدون شک خدمات صنف طلافروشان یزدی در ایام کرونا و همچنین مشارکت های مردمی و خیری لازم است تا برای نسل های آینده ی این صنف ثبت و ضبط و به عنوان الگو قرار گیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..