رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد مطرح کرد؛

همکاری شهرداری در بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی با مراکز درمانی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد بر ضرورت جمع آوری پسماندهای عفونی و پزشکی و مشارکت شهرداری در بی خطرسازی آنها تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، فاطمه زارع در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد بر ضرورت مشارکت شهرداری با مطب ها و مراکز درمانی کوچک برای جمع آوری زباله های عفونی و پزشکی تاکید کرد.

وی افزود: پسماندهای معمولی را سازمان پسماند شهرداری به طور مطلوب جمع آوری می کند اما پسماندهای عفونی ضرورت دارد ابتدا بی خطر شود، به طور کلی بی خطرسازی پسماندهای ویژه از جمله پسماندهای عفونی و پزشکی به عهده تولیدکنندگان آن‌ها است اما به دلیل خطرساز بودن پسماندهای عفونی و پزشکی، شهرداری برای همکاری و بی خطرسازی آنها با مطب ها و مراکز درمانی کوچک، آمادگی لازم را دارد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد افزود: در حال حاضر تمام بیمارستان‌ های استان به دستگاه بی خطرساز مجهز هستند و پسماندهای تولیدی خود را در محل بی خطر می‌کنند ولی مراکز درمانی کوچک مثل درمانگاه‌ها و مطب‌ها این دستگاه را ندارند.

زارع ادامه داد: لازم است شهرداری با مراکز درمانی و کوچک همکاری کند و با مشارکت یکدیگر در تهیه دستگاه و مکان برای بی خطر سازی زباله های عفونی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: وجود پسماندهای عفونی در شهر، سلامت مردم را به خطر انداخته و آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..