استاندار یزد:

شکل‌گیری یزد نوین مبتنی بر حرکت‌های فناورانه است

استاندار یزد اساس تمدن سازی را علم و فناوری دانست و گفت: شکل گیری یزد نوین مبتنی بر حرکت های فناورانه و علمی و براساس مزیت های موجود در استان است.

«مهران فاطمی»در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد، اساس تمدن سازی را علم و فناوری دانست و گفت: شکل گیری یزد نوین مبتنی بر حرکت های فناورانه و علمی و براساس مزیت های موجود در استان است که انرژی خورشیدی و کویر دو نمونه از مزیت های استان محسوب می شود.

وی با بیان این که پیش از این کمتر روی این دو مزیت استان کار شده است، اظهار کرد: با تمرکز ویژه بر این مزیت‌ها و سامان اقدامات لازم جهت بهره مندی استان از منافع این نعمت‌های خدادادی، سرعت توسعه و پیشرفت استان چندین برابر خواهد شد.

استاندار در ادامه به یکی از پیشنهادات مطرح شده در نشست در خصوص «تاسیس مرکز ملی علوم و فناوری های خورشیدی در استان یزد» اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور تحقق این مهم، با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری جلسه ای با مجموعه های فعال مرتبط با این حوزه و سرمایه گذار برگزار و نوعی بهم رسانی بین اجزای و مولفه های مهم و موثر در این حوزه صورت گیرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن استقبال از پیشنهاد تاسیس مرکز نوآوری و شتابدهنده صنایع فوتونیک و فناوری های کوانتومی، نسبت به حمایت استان از تحقق این موضوع و جلب حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

وی به موضوع تاسیس رصد خانه ملی در شهرستان بهاباد اشاره و خاطرنشان کرد: به اظهار کارشناسان، کویر بهاباد بهترین نقطه رصدی با تاریک‌ترین آسمان درغرب آسیا است که این موضوع جذابیت ویژه ای برای گردشگران خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از مدیریت صحیح، عالمانه و هوشمندانه اتفاقات و حوادث اخیر توسط دستگاه های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی استان، خطاب به دستگاه های حاضر در نشست گفت: زمینه های لازم برای ارتقاء سطح امنیت استان فراهم و حمایت ها و همراهی ها از فعالیت ها و درخواست های آن ها انجام شود.

استاندار در ادامه به پیگیری های ملی انجام شده توسط اداره کل مدیریت بحران استان جهت جلب اعتبارات جبران خسارت سیل اشاره و خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به سیل و وضعیت خانواده های سیل زده به صورت مستمر رصد و بررسی و دغدغه ها پیگیری شود.

فاطمی همچنین ناترازی انرژی را مسئله بسیار مهمی خواند و گفت: ادارات و ارگان های دولتی باید در وقت اداری نسبت به رعایت دمای استاندارد ۱۸ درجه سانتی گراد اقدام نمایند در غیر این صورت گاز آن ها قطع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین اهمیت سرمایه گذاری خارج از مرزهای جغرافیایی استان پرداخت و اظهار کرد: به منظور افزایش تعاملات اقتصادی استان یزد با استان های دارای ساحل جنوب کشور، به زودی اولین تیم استان به سرپرستی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به استان هرمزگان اعزام و رایزنی های لازم انجام خواهد شد.

استاندار اضافه کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری موظف است در راستای تحقق اهداف و سیاست های سند یزد نوین، برنامه ای در زمینه افزایش تعاملات بین المللی استان با سایر کشورها را تهیه و ارائه کند.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دستگاه ها بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید و تصریح کرد: بزرگترین ثروت استان منابع انسانی آن است و همه دستگاه ها باید به تکالیف خود در این حوزه عمل کنند در غیر اینصورت، مدیر مجموعه ترک فعل انجام داده و مطابق قانون اقدام می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق برنامه های سند یزد نوین فصل جدیدی از توسعه استان را رقم می زند، افزود: ممکن است پس از اتمام دوران فعالیت مدیران و مسئولین، برنامه ها و چشم اندازهای هر حوزه کمتر مورد توجه و پیگیری قرار گیرند لذا با توجه به دوران ۳۰ ساله فعالیت کارشناسان در ادارات، باید محتوای برنامه های مهمی همچون سند یزد نوین تبدیل به فهم مشترک در بدنه کارشناسی شود.

استاندار بیان کرد: ضروری است مجموعه های آموزش و پرورش و صداوسیما برنامه ریزی های لازم جهت تبیین ابعاد مختلف سند یزد نوین و لزوم اجرای آن را، انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از اطلاع رسانی نامناسب اقدامات و فعالیت های دستگاه ها و موج سواری دشمنان دشمنان در این خصوص جهت مایوس سازی مردم، اظهار کرد: گزارش عملکرد دستگاه ها باید به صورت هنرمندانه و حرفه ای و از طرق مختلفی همچون حضور در برنامه های صداو سیما و برگزاری نشست های مطبوعاتی ارائه شود.

فاطمی در بخش پایانی سخنانش از آغاز دور دوم سفرهای شهرستانی خود به شهرستانها خبر داد و اضافه کرد: مدیران دستگاه ها نیز باید در شهرستان ها حضور یافته و مسائل و مشکلات مردم را احصا و برای حل آنها برنامه‌ریزی کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..