بودجه شهرداری صرف هزینه‌های جاری و حقوق می‌شود

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی: حدود ۶ تا ۷ درصد بودجه شهرداری‌ها را دولت می‌دهد که این بودجه‌ای ناچیز به شمار می‌آید.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار با بیان اینکه درآمد‌های ناپایدار شهرداری‌ها تنها سه درصد و درآمد‌های پایدار ۹۷ درصد و بر اساس قانون بوده است، گفت: حدود ۶ تا ۷ درصد بودجه شهرداری‌ها را دولت می‌دهد، در حالی که این میزان در سایر کشور‌ها به ۲۷ درصد می‌رسد. میزان این بودجه نیز آنقدر ناچیز است که صرفاً صرف هزینه‌های جاری و حقوق می‌شود.

وی افزود: بخش مهمی از درآمد‌های شهرداری‌ها از ۱۴ مورد قانونی حاصل می‌شود که نیازمند مطالبه گری از دولت است. این قانون‌ها چند بار بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشته و بعد به تصویب رسیده است.

نماینده یزد و اشکذر ادامه داد: شورا‌های اسلامی، جایی نقش نظارتی دارند و جایی دیگر تصمیم‌گیر هستند، در حالی که باید نگاه‌ها یکسان باشد تا قانون نویسی درباره آن‌ها تسهیل شود.

وی اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها را برای حل مشکلات آن‌ها ضروری خواند و تصریح کرد: شورا‌ها و شهرداری‌ها باید ترکیبی شوند تا کار آن‌ها ساماندهی شود.

جوکار با اشاره به موضوع ورود دیوان محاسبات مجلس به نظارت شورا‌ها اظهار داشت: این موضوع در قانون جدید حل شده و البته دیوان دیگری برای این نظارت در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور افزود: قانونی در مجلس برای صدور مجوز‌های کسب و کار تصویب شد چرا که انحصار در صدور این مجوز‌ها نباید به صورت رانت در دست اعداد‌های خاص باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قانون شفافیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شود مشکل مالیات‌ها و بسیاری دیگر از مشکلات با شفاف‌سازی حل خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..