فرمانده انتظامی یزد در مراسم آغاز طرح ترافیکی زمستانه:

افزایش شمار جانباختگان تصادفات جاده‌ای استان یزد در سال جاری

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به تردد روزانه ۱۴ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی این استان، از افزایش شمار جانباختگان حوادث رانندگی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته عمدتاً به دلیل واژگونی خودرو خبر داد.

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» فرمانده انتظامی استان یزد در مراسم آغاز طرح ترافیکی زمستانه استان که همزمان با سراسر کشور صبح امروز چهارشنبه در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: این طرح با هدف تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از انسداد جاده‌های مناطق برفگیر و امداد رسانی در مواقع بحران از صبح امروز همزمان در سراسر کشور با حضور کلیه دستگاه های امدادی استان آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و بعد از ان نیز طرح نوروزی ۱۴۰۲ آغار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه روزانه تردد ۱۴ هزار خودرو در محور های استان انجام می‌شود، افزود: متاسفانه آمار جانباختگان حوادث رانندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که اکثر این آمار ها مربوط به واژگونی خودرو است.

مقام ارشد پلیس استان در ادامه افزود: از امروز در قالب این طرح، ۳۰ تیم پلیس راه به همراه تیم‌های راهداری، هلال احمر و اورژانس با استقرار در جاده‌های استان بخصوص در مناطق برفگیر و کوهستانی به امداد رسانی لازم مشغول می‌شوند.

 

«رحیم حاجی ده آبادی» رئیس پلیس راه استان نیز در این مراسم گفت: گشت های پلیس راه در گردنه‌های سعید آباد، کرمانشاهان، علی آباد، سخوید، بیداخوید، خرانق و رباط پشت بادام که گردنه های برف‌گیر استان به شمار می آیند مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به این که از اول امسال تاکنون سه هزار راننده پرخطر در سطح جاده های استان رصد و شناسایی شدند که در همین راستا آزمایشات روحی و جسمی رانندگان انجام و خودروهای آنها توقیف شد، افزود: همچنین در سال بیش از ۹۳ میلیون دستگاه خودرو در سطح جاده های استان یزد تردد داشتند که ۲۶ میلیون خودرو بیشتر از مدت مشابه پارسال بود و طی همین مدت ۱۷۱ نفر در این مسیر ها جان باختند که ۳۸ نفر معادل ۲۸ درصد از سال گذشته بیشتر بود.

رئیس پلیس راه استان در پایان با بیان اینکه ۴۳ درصد فوتی‌ها را بومی و بقیه غیربومی بودند، گفت: طی سالجاری ۱۵۷۹ نفر در جاده های استان مصدوم، زخمی یا معلول شدند که ۴۳۰ نفر معادل ۳۸ درصد از پارسال بیشتر است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..