عامل توسعه خوشه گردشگری یزد خبر داد

معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری یزد در سطح بین‌الملل/تنوع بخشی به فرصت‌های گردشگری استان

عامل توسعه خوشه گردشگری استان یزد از برنامه ریزی این خوشه برای معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری یزد در سطح بین المللی و هدف گذاری برای جذب گردشگران بیشترخارجی از کشورهای چین، اسپانیا، هند و آلمان خبر داد.

«امین دهقانی اشکذری» اظهار کرد: گردشگری یکی از پیشران‌های اصلی توسعه استان یزد محسوب می‌شود و این در حالیست که گردشگری به عنوان یک صنعت جذاب و اشتغالزا مورد حمایت و مقبولیت مسئولان استان و کشور نیز قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه در استان یزد نیز شاهد فعالیت بسیار پویایی در جامعه‌ی گردشگری به عنوان یک قشر مسئولیت‌پذیر، مطالبه‌گر و عاشق توسعه هستیم لذا در قالب تشکیل خوشه گردشگری تلاش داریم با توجه به ظرفیت‌های فراوان گردشگری استان، از تمام آنها استفاده مناسبی را داشته باشیم.

این مسئول با بیان این که استان یزد برای اولین بار در کشور این خوشه را با حمایت ویژه شرکت شهرکهای صنعتی و اداره کل میراث فرهنگی استان راه اندازی کرده است، خاطرنشان کرد: پس از دو سال مطالعه روی خوشه گردشگری استان، فعالیت این خوشه عملاً از سال گذشته آغاز شده و در همین راستا فعالیت‌ شبکه‌ای فعالان این بخش مورد اهتمام قرار گرفته است.

وی از برنامه‌ریزی یک ساله و تدوین طرح‌های کلان برای خوشه گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل تشکیل هسته‌های تعیین هدف‌های جدید گردشگریهسته های تور اور ، تشکیل شورای راهبردی و همچنین ارتباط با ذینفعان اصلی این صنعت اعم از مراکز اقامتی و آژانسهای گردشگری،تورلیدها و دیگر بخشهاست.

وی در مورد هسته‌های تور اور خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف جذب توریستها و گردشگران خارجی از کشورهای چین، اسپانیا، هند و آلمان طراحی شده است.

دهقانی اشکذری به طرح گردشگری تدارک دیده شده بین رئوس مورد مثلث طلایی گردشگری ایران در همین راستا نیز اشاره و عنوان کرد: براساس این طرح که بین استان‌های اصفهان، فارس و یزد برنامه‌ریزی شده، گردشگران خارجی بعد از بازدید از استان‌های اصفهان و فارس، برای آشنایی با جاذبه های گردشگری یزد به این این استان عزیمت خواهند کرد.

وی از دیگر برنامه‌های این خوشه که به همت شرکت شهرکهای صنعتی یزد و مشارکت فعالان صنعت بزرگ گردشگری در حال اجراست، به حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی جهت معرفی جاذبه‌های شهر میراث جهانی یزد، برگزاری تورهای یزدگردی و تنوع بخشی به گونه‌های گردشگری و فرصت‌های گردشگری استان اشاره کرد.

وی در خصوص فرصت‌های گردشگری استان نیز گفت: خوشبختانه استان یزد از ظرفیتهای بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است لذا با هدف تنوع‌بخشی به این صنعت پاک استان در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند گردشگری خوراک، گردشگری معنوی، گردشگری کودک و دیگر بخشهای مرتبط فعالیتهای کمیته‌های مربوطه تقویت می‌شود.

عامل توسعه خوشه گردشگری استان از تشکیل هفتگی نشستهای شورای توسعه گردشگری استان به ریاست استاندار نیز خبر داد و از این تدبیر و اهتمام استاندار جوان یزد قدردانی کرد.

دهقانی اشکذری در پایان نیز متذکر شد: صنعت گردشگری و توانمند ساختن آن نیازمند نیروی ماهر و آموزش‌دیده است لذا یکی از چالشها و مشکلات پیش رو در توسعه گردشگری استان بحث کمبود نیرو و گاهاً نبود نیروی توانمند در برخی بخشهاست که در این رابطه نیز برنامه‌هایی را در مد نظر داریم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..