مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

نگران فرسودگی فضای آموزشی یزد هستم/ ورود ۳۸۰ نیروی تازه نفس به بدنه آموزش و پرورش یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه دو دغدغه اصلی در آموزش و پرورش استان دارم، گفت: فرسودگی برخی فضاهای آموزشی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما در طول سال تحصیلی است.

به گزارش یزدی نیوزاحمد شیرزاد در نشست خبری مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: دو دغدغه اصلی در آموزش و پرورش استان دارم که یکی ارتقاء شأن معلمان به ویژه بازنشستگان و پیشکسوتان و دیگری فرسودگی فضاهای آموزشی است.

وی عنوان کرد: هر سال وقتی سال تحصیلی آغاز می‌شود، تا پایان سال بابت فرسودگی مدارس نگرانیم زیرا ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان فرسوده هستند و ایمنی لازم را ندارند.

شیرزاد بیان کرد: بیشترین مشکل فضای آموزشی مربوط به نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهر یزد است و گرچه شهرستان‌های دیگر نیز با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند اما بیشترین فرسودگی مربوط به مرکز استان است.

وی با اشاره به اینکه برای بهسازی و نوسازی فضاهای آموزشی نیازمند همکاری خیران مدرسه‌ساز هستیم، تاکید کرد: آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود نیازمند مشارکت مادی و معنوی مردم است.

شیرزاد خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز می‌توانند به مسؤولان آموزش و پرورش با ترویج فرهنگ مشارکت کمک کنند و امیدواریم با حضور خیران مدرسه‌یار بتوانیم در مسیر ارتقاء کیفیت آموزشی برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در مورد نیروهای آموزش و پرورش نیز بیان کرد: امسال اولین گروه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد چرخه آموزش می‌شوند و با ورود ۳۸۰ نفر از آنها به آموزش و پرورش استان یزد، مشکل کمبود نیرو برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: امسال ۴۸۰ نفر از معلمان و فرهنگیان استان یزد نیز بازنشسته می‌شوند که تعدادی از آنها دوباره به کار گرفته خواهند شد.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در آموزش و پرورش بحث کیفی‌سازی آموزش است و ارتقاء کیفیت مدارس به جز همکاری و مشارکت دستگاه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود، اظهار داشت: با همکاری دستگاه‌ها و مردم و همیاری آنها با مدیران و مربیان مدارس می‌توان مدارس را به بهترین نحو ممکن اداره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۶ ـ ۹۵ بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۹۶ هزار دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در استان یزد مشغول به تحصیل بودند که این رقم در سال تحصیلی پیش‌رو به ۲۰۷ هزار نفر می‌رسد.

شیرزاد ادامه داد: این تعداد دانش‌آموز در هزار و ۴۸۰ مدرسه و ۸ هزار و ۷۰۸ کلاس درس فعالیت تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های موفق آموزش و پرورش در سال گذشته عنوان کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که در ۶۰۰ مدرسه استان یزد با مشارکت ۳۰ درصد دانش‌آموزان برگزار شد از طرح‌های موفق و با نشاطی بود که در کشور به خوبی درخشید.

شیرزاد، طرح مدارس حامی پیشگیری از دیابت را از جمله طرح‌های موفق آموزش و پرورش یزد خواند و افزود: سال گذشته ۱۰۰ مدرسه زیر پوشش این طرح قرار گرفتند که با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، این طرح امسال نیز اجرا می‌شود و ۷۰۰ مدرسه زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین اجرای طرح‌های تعالی مدیریت در ۱۱۷ مدرسه، یزدشناسی با رویکرد آشنایی دانش‌آموزان با میراث فرهنگی، مشاهیر یزد و آداب و رسوم یزدی‌ها، طرح سنجش سلامت با سنجش ۲۲ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی و … را از دیگر طرح‌های موفق آموزش و پرورش استان یزد در طول سال تحصیلی گذشته برشمرد و گفت: بسیاری از این طرح‌ها امسال نیز اجرایی خواهد شد.

در این مراسم از خانواده مرحوم فاضلی، خبرنگار فقید استان یزد و مدیرمسئول یکی از نشریات محلی این استان تجلیل شد.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..