اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در یزد

تفاهم نامه گسترش فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بین اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد با ۸ مرکز دانشگاهی به امضا رسید.

«محمدرضا فلاحتی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این رابطه گفت: براساس این تفاهم نامه زمینه اشتغال فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاهی با فراگیری مهارت و توجه به نیاز بازار کار فراهم می‌شود.

وی هدف از انعقاد تفاهم نامه را برقراری ارتباط منظم و سازمان یافته و بهره گیری از توانمندی‏های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، مشاوره‏ای و فناوری موسسه های آموزشی عالی و دانشگاه های استان عنوان کرد.

فلاحتی اضافه کرد: تفاهم نامه پنج ساله‌ای نیز جهت همکاری‌های مشترک فی مابین این اداره کل و اداره کل آموزش و پرورش تدوین شده است.

وی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را گسترش فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در چارچوب قوانین و مقررات موجود در راستای سیاست‌های کلی نظام و نیل به خود اتکایی ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برشمرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان راه‌اندازی کافه کارآفرینی دانشگاهی، مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و یا شتاب‌دهنده در محل مراکز آموزش علمی در جهت ایجاد و توسعه نهادهای مکمل آموزشی کسب و کارهای دانش بنیان به عنوان یکی از طرح‌های مهم سند تحولی یزد نوین را از افق های این تفاهم نامه ها یاد کرد.

دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه امام جواد(ع)، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه علم و هنر طرف‌های این تفاهم نامه که در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در سالن کوثر استانداری یزد امضا شد، بودند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..