رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد خبر داد؛

تخصیص ۶۷۱ میلیارد تومان اعتبار به استان یزد در آبان‌ماه ۱۴۰۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از تخصیص ۶۷۱ میلیارد تومان اعتبار به استان یزد در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، مجید دهقانی زاده از تخصیص‌های نقدی سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های دور اول سفر ریاست جمهوری، بازگشت حقوق دولتی و جبران خسارت معادن و کمک هزینه جبران خسارات ناشی از وقوع سیل و آبگرفتگی به این استان در آبانماه سال جاری خبر داد.

وی بیان کرد: در راستای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های دور اول سفر ریاست جمهوری به استان، از محل اعتبارات منابع عمومی تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری مبلغی بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان تخصیص نقدی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد تصریح کرد: این تخصیص برای پروژهای زیربنایی، آب، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، آموزش عالی، کشاورزی و سایر پروژهای مهم و تاثیرگذار استان است.

دهقانی‌زاده، تکمیل راه‌آهن یزد – اقلید و بافق – ارژنگ، تکمیل باند دوم محور یزد – طبس، تکمیل تقاطع غیر هم سطح سه راهی تنگ چنار(محور مهریز – انار)، تکمیل پروژه رینگ آب شهری یزد، طرح مبارزه با مگس مدیترانه‌ای، تکمیل هشت بیمارستان بافق، مهریز، اردکان، اشکذر، بحران، تفت، ابرکوه و خاتم، حفاظت و مرمت بناهای تاریخی، تکمیل کارخانه نوآوری درخشان، تکمیل پاسگاه‌های انتظامی و کلانتری‌ها و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای ‌را از جمله این پروژه‌ها برشمرد.

وی با تاکید بر اهمیت تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان، اظهار داشت: برای تخصیص مرحله دوم که تاپایان آذرماه سال‌جاری منظور خواهد شد، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های اساسی و زیربنایی استان به سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اعلام اینکه ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات موضوع یک درصد فروش معادن برای جبران خسارات ناشی از فعالیت‌های صنعتی معدنی به استان تخصیص یافته است، افزود: طبق جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، این اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از بهره‌برداری معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آنها به فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز مناطق درگیر تخصیص داده شده است.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه ۷۸ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات موضوع تبصره ۶ ماده ۱۲ قانون اصلاح معادن به استان یزد تخصیص داده شده است، اظهار داشت: این تخصیص از سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن بوده که در راستای توسعه زیرساخت‌ها به استان یزد اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به تصویب نامه هیئت وزیران به منظور جبران خسارات وارده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی ناشی از وقوع سیل و آبگرفتگی در استان، گفت: از محل اعتبارت موضوع ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران کشور، مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان برای کمک هزینه معیشتی و کمک به واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل و مرمت راه‌ها و تاسیسات زیربنایی و زیرساخت‌های حیاتی استان اعتبار اختصاص یافته است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..