مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد:

بی‌نیازی از واردات ۳کود مهم کشاورزی/خودکفایی توسط یزدی‌ها محقق شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: کشور از واردات سه کود مهم کشاورزی به واسطه تولید در استان یزد، بی نیاز شد.

محمدحسن زارعیان از تولید سه نوع کود مهم و اساسی در بخش کشاورزی توسط سه تولید کننده در استان یزد خبر داد.

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز گسترده کشور و کشاورزان به کودهای پتاسه و فسفاته و کاهش نیاز به واردات این کودها، تولید کنندگانی در استان یزد اقدام به تولید کودهای سولفات پتاسیم پودری، سوپرفسفات تریپل و فسفاته ۱۳ درصد کردند.

زارعیان یادآور شد: این کودها طی قراردادی با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بهترین کیفیت به دست کشاورزان در نقاط مختلف کشور می رسد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد ادامه داد: این کودها در قرارداد مشخصی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خریداری می شود و به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

زارعیان همچننی عنوان کرد: طی یک سال گذشته تاکنون، هزار و ۵۰۰ تن سولفات پتاسیم پودری، ۲۰ هزار تن سوپرفسفات تریپل و ۲۵ هزار تن فسفاته ۱۳ درصد توسط شرکت های تولیدی در یزد تولید و در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با ابلاغ دستورالعمل کشت قراردادی گندم آبی و توزیع کودهای یارانه ای پتاسه و فسفاته به کشاورزان، سالی پر محصول پیش رو خواهیم داشت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..