مطالبه گری دانشجویان در مسائل اجتماعی

استاندار در جمع دانشجویان: در یکی دو دهه اخیر، دانشجویان مسائل اجتماعی را رصد می‌کنند و نسبت به آنها مطالبه دارند.

به گزارش یزدی نیوز همزمان با ۱۶ آذرماه تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در نشستی صمیمی با استاندار یزد پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص مسائل استان یزد و مسائل دانشجویی مطرح کردند.

توجه ویژه به خواسته‌ها، مطالبات دانشجویان و عملی شدن پیشنهادات آنان، ایجاد عدالت در جامعه، پرداخت مناسب وام‌های ازدواج و دانشجویی، اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از جمله مطالبات مطرح شده دانشجویان در این نشست بود.

استاندار در این نشست صمیمی، گفت: یکی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی در دو دهه اخیر این است که نگاه این جنبش از نگاه صرفا دانشگاهی معطوف به مسائل اجتماعی جامعه شود.

 

فاطمی افزود: در یکی دو دهه اخیر، این ویژگی را به طور برجسته از جنبش‌های دانشجویی می‌بینیم که مسائل اجتماعی را رصد می‌کنند و نسبت به آن‌ها مطالبه دارند.

 

وی عنوان کرد: وظیفه یک دانشجو و دانشجوی عضو تشکل‌های دانشجویی صرفا بیان کردن یک مطالبه نیست و پیگیری مطالبه و پیدا کردن راهکار برای آن و دنبال کردن راهکارها است.

 

وی عنوان کرد:جایی جنبش دانشجویی ضربه می‌خورد که عقلانیت تحت تاثیر عواطف، احساسات و اطلاعات نادرست قرار بگیرد.

 

فاطمی گفت: مطالبه گری، عدالتخواهی و آزادی خواهی، انتظار ما از جنبش دانشجویی است و منتها هر چیزی یک چارچوب مشخصی دارد.

 

استاندار افزود: مطالبه گری و بیان ایده و نظرات یک چارچوب مشخص و اصول خاصی دارد و یکی از مهمترین اصول آن این است که ما نسبت به آن مسئله‌ای که مطالبه می‌کنیم، اطلاعات دقیق داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..