نیاز مبرم صنایع یزد به تأسیس یک شرکت تخصصی بازاریابی

به گزارش یزدی نیوزرئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد از نیاز مبرم صنایع استان یزد به تأسیس یک شرکت تخصصی بازاریابی خبر داد.

محمدرضا قمی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: اقتصاد کشور از تابستان ۱۳۹۰ روند نزولی به خود گرفت و در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ رکود تورمی سختی را تجربه کرد.

وی بیان کرد: در طول سال‌های گذشته با اعلام سیاست‌های اقتصادی مناسب، رشد اقتصادی مثبت شد اما در شرایطی که قیمت نفت به شدت سقوط کرد، تاثیر نامطلوبی بر اقتصاد کشور گذاشت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر چه برجام یک موفقیت برای دولت و یک ضرورت برای کشور بود و شرایط بهتری را در صنعت ایجاد کرد اما هنوز تا رشد اقتصادی مدنظر دولت فاصله بسیاری داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد با برشمردن برخی از مشکلات صنایع در سال‌هایی که بازار دچار رکود تورمی بود و در شرایط پسابرجام عنوان کرد: برخی مشکلات هنوز به قوت خود باقی است و لازم است دولت برای رفع آنها به کمک بخش خصوصی بیاید.

قمی تصریح کرد: لازم است دولت در زمینه سیاستگذاری‌های صحیح، کاهش دخالت در امور بخش خصوصی، ساماندهی سرمایه‌گذاری‌های دولتی در بخش صنعتی، بهبود فضای کسب و کار، ارائه تسهیلات، آینده‌نگری در حوزه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی و … تدبیر کند و فضا را برای تولید و کسب و کار و در نهایت رشد و شکوفایی اقتصادی فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه توزیع تسهیلات در بخش تولید بدون ایجاد ساختار به تنهایی تدبیر نیست، عنوان کرد: تسهیلات باید امیدآفرین و انگیزه‌بخش باشد.

این مسؤول با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم صنایع استان یزد، نامساعد بودن بازار فروش است و بسیاری از صنایع تولیدات خود را دپو کرده‌اند، خاطرنشان کرد: صنایع استان یزد نیازمند ایجاد یک شرکت تخصصی در حوزه بازاریابی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد تبیین کرد: این شرکت باید در حوزه بازارسنجی، بازاریابی و فروش به ویژه در خارج از کشور فعالیت کند و تولیدات صنایع استان را به جای انبار به آن‌سوی مرزها صادر کند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..