راه‌اندازی اولین گذر غذایی ایران در شهر میراث جهانی یزد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری یزد از راه‌اندازی اولین گذر غذایی ایران در شهر میراث جهانی یزد با عنوان «خوشمزه بازار» خبر داد.

«محمد صفدر پور» اظهار کرد: تلاش داریم با ایجاد بازارچه‌های موقت یا دائم به بانوان و سرپرستان خانواده فعال در حوزه مشاغل خانگی در جهت توانمندسازی آنان کمک کنیم که در همین راستا راه اندازی اولین گذر غذایی ایران در شهر میراث جهانی یزد را با کمک شهرداری انجام می‌دهیم.

وی گفت: این بازارچه دائمی با عنوان «خوشمزه بازار» با ایجاد یک سوله با ظرفیت ایجاد ۵۰ غرفه در بلوار صابر یزدی هر هفته از چهارشنبه تا جمعه ساعت ۱۹ تا فعالیت خواهد کرد.

صفدر پور با بیان این که در بیرون این سوله نیز حدود ۲۰ غرفه برای طبخ و فروش غذاها و نان‌های محلی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: ساخت بازارچه‌های مشابهی را نیز در مناطق امامشهر و بلوار دفاع مقدس دنبال می‌کنیم که زمین مورد نظر برای آنها مشخص شده و در مرحله طراحی قرار دارند.

این مسئول همچنین از اعلام فراخوان ایجاد بازارچه‌های موقت در سطح شهر و ثبت نام ۲۰۰ نفر از بانوان برای شرکت در آن خبر داد و گفت: تشکیل بازارچه‌های موقت این هفته در پارکینک میدان اطلسی صفائیه انجام خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..