تبریک روز دانشجو از سوی مقامات استانی در یزد

مسئولان و مقامات ارشد استان یزد با صدور پیامهایی جداگانه یا در قالب سخنرانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، فرارسیدن ۱۶ آذر؛ روز دانشجو را تبریک گفتند.

«مهران فاطمی» استاندار یزد در پیام خود آورده است؛ «دانشجو، سمبل و نماد آگاهی جویی و آگاهی بخشی است که در پرتو تلاش و سختکوشی هوشمندانه و بهره گیری از شور و طراوت جوانی، می تواند ترسیم گر آینده ای روشن و افقی درخشان برای خویش و جامعه خود باشد.

نقش فروزنده جامعه دانشجویی ایران عزیز اسلامی در عرصه های مختلف، نقشی محوری و بیداری آفرین در دوران های مختلف انقلاب شکوهمند اسلامی است که عالی ترین نمونه آن را در پیشگامی جامعه دانشجویی در دفاع از کیان اسلام و انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد بوده ایم.

دانشجو همواره به عنوان چشم بیدار جامعه، آگاهانه و هوشمندانه پیش قراول اصلی خردورزی اجتماع در عرصه های مختلف بوده و می تواند در بستری از تعقل و روشنفکری دینی، حرکت ایران عزیز را به سمت قله های عزت و افتخار و پیشرفت و شکوفایی شتابان تر نماید.»

استاندار در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام دانشجو، روز دانشجو را به تمامی دانشجویان و دانشگاهیان استان دارالعباده و دارالعلم یزد تبریک و تهنیت گفته و توفیق آنان را در پرتو آرمان‌های متعالی امام راحل عظیم الشان(ره) و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از درگاه حضرت دوست مسئلت کرده است.

روز دانشجو، روز علم‌ دوستی و حقیقت‌ پرسی

«محمد صالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس هم در پیامی فرارسیدن روز دانشجو را تبریک گفته و آورده است؛ «شهدای دانشجوی ۱۶ آذر ندای راه آزادی و استقلال طلبی را در نظام پوسیده و استبدادی پهلوی فریاد زدند و خون گرمشان در رگ‌های فسرده جامعه جاری و ساری شد؛ تا اندیشه و تفکر پویای دانشجویان این مرز و بوم ترس و وحشت بر شالوده پوسیده دشمنان بیندازد و توطئه های مختلف و طرح های متفاوت آنها برای به چالش کشیدن هویت جوانان و دانشجویان، محکوم و محتوم به شکست باشد.

روز دانشجو، روز علم‌ دوستی و حقیقت‌ پرسی، روز طلوع اندیشه‌های نو، روز انسان‌های فرهیخته و بالنده و روز اندیشه‌های ناب و پیشران حرکت‌های نو در عرصه‌های علم و فناوری است.

یکی از انتظاراتی که اقشار مختلف جامعه از دانشجویان به عنوان افراد نخبه و سرآمد دارند این بوده که در جریانات و تنگناهای مختلف، با تحلیل درست از وقایع در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی رسالت آگاهی دهنده را ایفا و نقش بازدارنده در برابر دشمنان و ایمن ساز برای جامعه باشند.

افق‌ گشایی آینده با نقش‌آفرینی شایسته دانشجویان آگاه، تحول‌خواه و جسور در جامعه در حوزه های علمی و فناورانه در مسیر توسعه همه جانبه با همت و اراده امکان‌پذیر است.»

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای استاد و دانشجو که جانشان را به اسلام عزیز و ملت ایران تقدیم کرده‌اند، این روز بزرگ را به همه دانشجویان و دانشگاهیان عزیز کشور تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که جریان‌های اصیل دانشجویی حضور و تکاپوی مسئولانه خود را مصروف تحقق عدالت اجتماعی و نیل به توسعه علمی پایدار و همه جانبه کنند.

روز دانشجو نماد شجاعت جوانان در برابر استکبار جهانی

«عزیزلله سیفی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم صبح امروز چهارشنبه در یکصد و دومین جلسه صحن علنی شورا، روز دانشجو را گرامیداشت و گفت: شانزده آذر روزی است که جوانان وطن در راه آزادی و مبارزه با استبداد و استعمار آمریکایی انگلیسی در خون افتادند و فریاد آزادگی سردادند و برگی زرین بر تارک تاریخ این مرز و بوم نقش انداختند که هویت جنبش های دانشجویی و انقلانی برگرفته از آرمان های آن است.

وی ادامه داد: این روز در تاریخ ایران به عنوان نماد شجاعت، روحیه خروشان جنبش دانشجویی، مظهر ایثار، از خودگذشتگی، پایداری و استقلال و آزادی است همچنین یاد آور رشادت دانشجویانی است که در برابر تیرهای استعماری دشمن سینه سپر کردند تا سندی دیگر از روح میهن پرستی، آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این مرزوبوم را برای همیشه در تاریخ ثبت و فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند.

به گفته سیفی،، روز دانشجو تبلور اراده ملی، آگاهی و پیشگامی دانشجویان در مبارزه با استعمار، ظلم و بیدادگری و فرصتی برای تکریم و پاسداشت مقام و منزلت این عزیزان و هویت بخشی به رسالت و حماسه ماندگار آنها محسوب می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ۱۶ آذر شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا گفت: فرا رسیدن این روز را به همه ی دانشجویان تبریک عرض نموده و امید است جامعه ی دانشگاهی و دانشجویان متفکر و عزیز ایران اسلامی، همواره در مسیر توسعه‌ی سرزمین مادری خود موفق بوده و با یاری خداوند منان در برداشتن گام‌های قوی و مطمئن در مسیر اعتلای نام کشور خود در سطح جهان، کوشا و پویا باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..