امام جمعه یزد:

محیط زیست با جدیت به مسئولیت‌های خود ورود کند

امام جمعه یزد با اشاره به مسئولیت‌های محیط‌زیست در زمینه های مختلف از جمله حفظ طبیعت، رفع آلایندگی ها و حفظ محیط زندگی مردم از انواع آلاینده ها گفت: محیط زیست باید با جدیت به این مسئولیت ها ورود کند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با سرپرست جدید محیط زیست استان با بیان این که همه موجودات تسبیح گوی خداوند متعال هستند، اظهار کرد: موجودات زنده نعمت خداوند هستند و باید برای حفظ و صیانت از آنها برنامه داشت.

وی عنوان کرد: البته خداوند متعال در فطرت موجودات زنده، روش حفظ حیات را قرار داده اما از آنجا که بشر در طبیعت دخالت های بسیار داشته، اکنون باید برای صیانت از آنها تلاش کند.

ناصری بیان کرد: متولیان این امر در برابر موجودات زنده اعم از حیات وحش و گیاهان مسئولیت دارند و باید به مسئولیت خود به درستی رسیدگی کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به مشکلات محیط زیستی عنوان کرد: امروز مشکلاتی نظیر نفوذ فاضلاب به آبهای زیرزمینی، آلودگی هوا و مشکلات دیگر، زندگی و سلامت مردم را تهدید می‌کند و لازم است برای رفع این مشکلات، به شیوه های زندگی گذشتگان بازگردیم.

وی یادآور شد: امروز در حوزه دفع فاضلاب‌ها به سمت روش‌های غربی رفته‌ایم اما این روش ها را نیز به درستی اجرا نکرده‌ایم در حالی که گذشتگان ما شیوه های خلاقانه‌ای برای دفع فاضلاب داشته‌اند.

امام جمعه یزد در مورد انباشتگی زباله‌ها نیز بیان کرد: محیط زیست باید به این موضوع نظارت داشته باشد تا حشرات و آلاینده‌ها مردم را دچار مشکل نکند.

وی، رسیدگی به جانداران، طبیعت، درختان و گیاهان، حیات وحش، محیط زندگی مردم را از وظایف جدی محیط زیست دانست و گفت: محیط زیست و سایر دستگاه های متولی باید در این زمینه با جدیت به مسئولیت خود رسیدگی کنند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، «سیدرضا نورانیان» سرپرست اداره کل محیط زیست استان یزد و معاونان نیز در این نشست به ارائه برنامه های خود در حوزه محیط زیست، رفع آلایندگی ها، حفظ حیات وحش و سایر موارد پرداختند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..