معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد:

زعفران اولویت کشت یزد/۸۰میلیارد تومان از فروش زعفران عاید یزد شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: امسال از کشت زعفران بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان عاید کشاورزان استان یزد شد.

حاجی حسینی با بیان اینکه یزد اکنون به یکی از قطب های تولید زعفران در کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در تمامی شهرستان های استان، سطح زیرکشت زعفران وجود دارد و یزد به چهارمین تولید کننده زعفران کشور تبدیل شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر، هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد زیرکشت زعفران است که پیش بینی می‌شود از این سطح، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: استان یزد اکنون بعد از استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، بزرگترین تولیدکننده طلای سرخ است و بیشترین سطح زیرکشت این محصول در استان به شهرستان بهاباد تعلق دارد.

حاجی حسینی ادامه داد: در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بهاباد حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه از هر هکتار سطح زیرکشت زعفران در سطح استان، ۵.۵ تا ۶ کیلوگرم زعفران برداشت می شود، افزود: زعفران تولیدی استان یزد علاوه بر عرضه در بازار برای صادرات به استان خراسان رضوی ارسال می‌شود.

حاجی حسینی با بیان اینکه زعفران از محصولات کم آبخواه است، عنوان کرد: این گیاه از اولویت‌های کشت در استان یزد به شمار می رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد افزود: پیش بینی می شود با فروش زعفران امسال در سطح استان، بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان عاید زعفران کاران استان شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..