مدیر کل کتابخانه‌های عمومی یزد:

مدارس نزدیک‌ترین کتابخانه را کتابخانه مدرسه خود بدانند

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد با بیان اینکه نگاه توسعه‌ای به کتابخانه‌ها نداریم، گفت: اولویت ما فضاسازی و جابجایی مکان مخزن کتاب برای دسترسی بهتر علاقمندان در راستای کیفی‌سازی خدمات است.

«محسن رفیعی»  در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بهاباد که با حضور فرماندار، شهردار و سایر اعضاء در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد، طی سخنانی دانش آموزان را از اعضای فعال کتابخانه‌ها دانست و گفت: مدارس نزدیک‌ترین کتابخانه را، کتابخانه مدرسه خود بدانند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۱۲ باب کتابخانه عمومی در سطح استان یزد فعال است که بالغ بر دو میلیون و ۴۰۰ هزار عنوان کتاب دارند، افزود: رویکرد این نهاد در استان یزد کیفی‌سازی عملکرد کتابخانه‌های عمومی است.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان با بیان این که برای ترغیب مخاطب به کتابخانه و انس با کتاب، باید به زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی توجه شود، اظهار کرد: اگر فضا دلپذیر نباشد، نمی‌توان انتظار داشت رغبتی به حضور در کتابخانه‌ها ایجاد شود.

«علیرضا تیموری» فرماندار بهاباد نیز در این نشست با تقدیر از زحمات کتابداران، گفت: آنچه مشخص هست کتابداران شهرستان از آموزش‌های خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بر تولید محتوا برای دانش آموزان و استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها تأکید کرد تا دانش آموزان و جوانان، بیشتر با کتاب مأنوس شوند.

برگزاری جشن کتاب به صورت تخصصی، شاداب‌سازی کتابخانه‌ها، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های کتاب خواندن، آموزش برای کتابداری در مدرسه و تجهیز کتابخانه سیار بهاباد از برخی موارد و تصمیمات جلسه بود. همچنین طی لوح تقدیری از سوی دکتر فاطمی استاندار یزد، از «علیرضا تیموری» فرماندار بهاباد به عنوان رئیس انجمن برتر کتابخانه‌های عمومی استان یزد تجلیل شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..