مدیر کل بهزیستی یزد در جشن معلولان اردکان:

اعاده حقوق حقه معلولان یک وظیفه همگانی است

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: معلولان شهروندان جامعه هستند و باید به اندازه و به نسبت برابر با دیگر شهروندان از امکانات جامعه استفاده کنند و این امر جز با دسترس پذیری و مناسب سازی محیط ممکن نیست.

«رضا ابهت»  در مراسم جشنی به مناسبت گرامیداشت هفته معلولان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل مجموعه خیریه و حسینیه بین‌الحرمین شهرستان اردکان برگزار شد، با بیان این که معلولان بزرگترین اقلیت جمعیتی جامعه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۹۹۰ معلول زیر پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد یک هزار و ۷۵۷ معلول در شهرستان اردکان زندگ می کنند.

وی افزود: حقیقتاً معلولیت محدودیت نیست و این ادعا را می توان با موفقیت‌ها و فعالیت‌های قابل قبول و ارزشمندی که جامعه معلولان در زمینه‌های تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی کسب کرده‌اند، اثبات کرد.

ابهت ادامه داد: معلولان شهروندان جامعه هستند و باید به اندازه و به نسبت برابر با دیگر شهروندان از امکانات جامعه استفاده کنند و این امر جز با دسترس پذیری و مناسب سازی محیط ممکن نیست.

وی بزرگترین مشکل و دغدغه معلولان و کم توانان را دسترس ناپذیری اماکن عمومی، ادارات دولتی و بانکهای سطح شهر به علت عدم رعایت استانداردهای مناسب سازی عنوان کرد.

ابهت در پایان تاکید کرد: وظیفه تک تک مردم و مسئولان است که نسبت به اعاده حقوق حقه معلولان دست یاری بهم دهند و در ساختن شهری و جامعه‌ای در خور آنان بکوشند؛ جامعه‌ای که هر شهروندش با هر درجه‌ای از توانایی و ناتوانی قادر به استفاده از امکانات شهری باشند و جامعه ای که معلولان نیز در آن نقش آفرین بوده و در فعالیتهای اجتماعی مشارکت کنند.

«امیر ولی عضدزاده» رئیس اداره بهزیستی اردکان نیز در این مراسم اظهار کرد: خدمات سازمان بهزیستی به معلولان شامل پرداخت هزینه‌های درمانی، خرید و در اختیار نهادن وسایل کمک توانبخشی، پرداخت مستمری ماهیانه، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، مساعدت در زمینه تامین مسکن معلولان، پیگیری امور اشتغال معلولین در ادارات دولتی و نیز ایجاد فرصتهای شغلی در بخش خصوصی و خود اشتغالی ، برگزاری اردوهای تفریحی، ورزشی و فرهنگی است.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی هم چنین خدمات پیشگیرانه متعددی از قبیل خدمات مشاوره ای پیش از ازدواج ، انجام مشاوره ژنتیک، طرح سنجش تنبلی چشم ، طرح غربالگری شنوایی نوزادان را به عموم جامعه ارائه میکند.

اجرای گروه سرود ناشنوایان «آوای سکوت»، اجرای نمایش طنز و قرائت مقاله توسط روشندل اردکانی فاطمه هاتفی، از دیگر بخشهای این مراسم بود.

در این مراسم از طرف اداره بهزیستی از خانواده‌های معلولان موفق، خیرین و صنایع شهرستان، دفتر نماینده شهرستان، فرمانداری و شهرداری اردکان که در برگزاری این جشن، بهزیستی اردکان را یاری کرده بودند نیز تقدیر شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..