دومین رویداد فرهنگی هنری طراوت در مساجد یزد برگزار می‌شود

ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری دومین رویداد فرهنگی هنری طراوت را ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ سال در ۵۰ مسجد استان برگزار می‌کند.

«محسن رستگاری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح، جذب نوجوان به مسجد و بحث کادرسازی برای آینده مساجد است و طی آن، نوجوانان می‌توانند در مساجد خود به فعالیت‌های فرهنگی بپردازند.

وی افزود: تربیت هنرمند متخصص و انقلابی دیگر هدف از اجرای این طرح است و تلاش داریم در کنار مباحث آموزشی، برنامه‌های جنبی مانند برنامه های ورزشی، اردویی، کویرنوردی، یزدگردی، سینما و تئاتر و بازدیدهای مختلف را نیز برای نوجوانان تدارک ببینیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان در مورد آموزشهای مدنظر در قالب این طرح گفت: مباحث در سه دوره آموزش داده میشود که دوره اول عمومی برای تمام مساجد است و دوره دوم به صورت تخصصی و در مرحله سوم تحت عنوان «برترین آرزو» برگزار خواهد شد.

وی موضوع اموزشهای عمومی مساجد را شامل رشته‌های قرآنی، کارآفرینی، کتاب و کتابخوانی و مهارت‌های زندگی و دوره های تخصصی را مشتمل بر موضوعاتی مانند تئاتر، داستان نویسی، اجرا و گویندگی، شعر، عکاسی و فیلمبرداری ذکر کرد و در مورد دوره‌ی «برترین آرزو» نیز گفت: این دوره‌ به صورت آموزشی، معرفتی و بصیرتی برگرفته از دوره‌های آستان قدس رضوی است.

به گفته وی، در این طرح نوجوانان در یک رشته تخصصی انتخاب شده از سوی خودشان توسط اساتید مجرب، استعدادیابی و سپس آموزش داده خواهند شد.

رستگاری خاطرنشان کرد: نوجوانان علاقمندان برای شرکت در این کلاس‌ها که یک سال به طول می‌انجامد، تنها به منظور متعهد بودن به حضور در این دوره‌های اموزشی، باید مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۳۰ مسجد در استان مجری این طرح بودند که طی آن ۱۲۰۰ خانواده با مسجد در ارتباط بودند اما امسال ۵۰ مسجد مجری این طرح خواهند بود و امیدواریم در قالب اجرای طرح حداقل حدود دو هزار خانوار به مدت یکسال با مشجد در ارتباط باشند.

رستگاری از همکاری نهادهای مختلف به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در اجرای این طرح خبر داد و در پایان اعلام کرد: علاقمندان جهت ثبت نام در این طرح می‌توانند از طریق سایتtaravatemasjed.ir اقدام کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..