توجه به آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه ای راهکار برون رفت از معضل بیکاری

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور: آموزش‌های فنی حرفه‌ای نقش موثری را در تثبیت و ارتقاء مهارت شاغلین دارد.

به گزارش یزدی نیوز، ناصری امید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور در جلسه شورای اداری معضل بیکاری را یکی از دغدغه‌های جامعه خواند و گفت: یکی از راهکار‌های اصلی برون رفت از این معضل توجه به آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه ای است که در مراکز آموزش‌های فنی حرفه ای در شهرستان‌ها چه آموزشگاه‌های مراکز دولتی و بخش خصوصی با کمترین هزینه ارائه می‌شود که می‌تواند در بحث رفع این معضل و ایجاد شغل پایدار موثر باشد.

ناصری امید با بیان اینکه آموزش‌های فنی حرفه‌ای نقش موثری را در تثبیت و ارتقاء مهارت شاغلین دارد افزود: با توجه به اینکه شهرستان میبد از صنعت خوبی برخوردار است؛ شاغلین ما در این صنایع با توجه به پیشرفت‌هایی که تکنولوژی دارد لازم است که برای ارتقاء مهارت، آموزش‌های خاصی را طی کنند تا بهره وری خوبی را درصنایع داشته باشند.

وی تصریح کرد: شورای مهارت جایگاهی است که در استان و شهرستان‌ها می‌تواند مسائل و مشکلات بحث اشتغال و آموزش‌های مورد نیاز شهرستان‌ها را احصا کند.

ناصری امید با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اعتقاد داریم ترویج فرهنگ مهارت آموزی ضروری است که باید درجامعه رخ دهد گفت: رسانه ملی باید به این موضوع به صورت ویژه بپردازد و سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور و ادارات کل و مراکز ما این آمادگی را دارند تا درخدمت رسانه باشند و جایگاه فرهنگ مهارت آموزی را به نسبت شرایط ترویج دهیم.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور، آموزش‌های فنی حرفه ای را انعطاف پذیر دانست و اظهارداشت: درسطح کشور حدود ۷۸۰ مرکز داریم که به نسبت دهه گذشته از جهش خوبی برخوردار بوده و درتمامی شهرستان‌ها دایر است.

ناصری امید گفت: مخاطبین ما از گروه‌های مختلف متشکل از دانش آموزان، دانشجویان و همه افرادی که دنبال مهارت است از پادگان‌ها گرفته تا زندان‌ها و دانشگاه‌ها که امروز ضریب بالایی از کارآموزان ما را فارغ التحصیلان دانشگاهی شکل می‌دهند.

وی با اشاره به تعهدات آموزشی مهارتی این سازمان گفت: خوشبختانه نزدیک ۲۰ هزار آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در سطح کشور فعال هستند و نیمی از تعهدات ما از طریق این آموزشگاه‌ها درسطح کشورانجام می‌شود و از این بابت کلیه آموزش‌های ما در مراکز ودرحوزه‌های دولتی کاملا رایگان است.

ناصری امید تصریح کرد: درچندسال اخیر دنبال سرمایه گذاری بخشی خصوصی درموضوع آموزش‌های فنی حرفه ای هستیم که درقالب تبصره ۱۸ تسهیلات بسیار خوبی را دولت و سازمان درنظر گرفته است و دراختیار سرمایه گذارانی که دربخش خصوصی و چه آموزشگاه‌های آزاد خودمان باشند قرار می‌دهیم تا از فضا‌های مازادی که ما درمراکز داریم هم برای خرید و تجیهز این مراکز از تسهیلات خوبی که منبع آن از محل تبصره ۱۸ تامین شده است کمک حال ما در رسالت اصلی آموزش‌های فنی حرفه ایی و مهارتی باشند.

مجید حق جو مدیرکل استان هم گفت: اداره کل اموزش فنی حرفه ای استان درراستای رسالت خطیری که برعهده دارد در متناسب سازی تربیت نیروی ماهر کار برای بخش صنایع و دامنه‌های دیگر فعال است.

حق جو افزود: البته این فرایندی که وجود دارد برای رسالت خود دربخش دولتی و خصوصی قریب به ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی حرفه ایی همکار ما هستند و در سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور، مبحث مهارت آموزی و مهارت افزایی را در کنار ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه ایی که درسطح استان وجود دارد انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه درشهرستان میبد هم دو مرکز فعال درقالب خواهران و برادران داریم و در ندوشن هم یک فضای آموزشی داریم که ارائه خدمات اموزشی انجام می‌شود گفت: اکثریت دوره‌ها و حرفه‌های آموزشی که مهارت‌های آموزشی انجام می‌شوند؛ اغلب افرادی که خودشان متقاضی باشند جذب بازار کار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرحی هم بعنوان مهارت آموزی درمحیط کار واقعی داریم که دراستان سرعت خوبی گرفته است و از اصناف تقاضا داریم که همراهی کنند و درحوزه مهارت افزایی و آموزشی برای نوجوانان و جوانان این شهرستان اثرگذار است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..